یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
مرکز فروش کتاب در هر شهر مد نظر باشد

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: باید در هر شهر استان مرکز فروش کتاب در نظر گرفته شود تا کتاب از مهجوریت و گمنامی خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسعود ویژه ظهر یکشنبه در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال جاری ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و توفیقات و بهره‌مند شدن از فیوضات ماه شعبان و همچنین خلق حماسه انتخابات پرشور مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای پاسداشت زبان فارسی در جلسه‌ای که با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد، تأکید شد که نماد و اسامی هر شهر که به زبان انگلیسی نوشته می‌شود مورد قبول شورای پاسداشت زبان فارسی نیست.

وی بیان کرد: طبق مکاتبه‌ای که با شهرداری‌ها انجام شد مقرر شد که به این موضوع رسیدگی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اعلامیه‌های ترحیم بانوان در سطح استان گفت: در مکاتباتی که با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی انجام شد در برخی از اعلامیه‌های ترحیم بانوان از تصویر متوفی استفاده می‌شود که متأسفانه گاهی هم با تصویر بی حجاب چاپ می‌شود و مورد اعتراض مردم است.

ویژه به موضوع کتاب و کتابخوانی هم اشاره کرد و گفت: باید در هر شهر استان مرکز فروش کتاب در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: اگرچه در همدان مکانی برای فروش کتاب در نظر گرفته شده است اما در برخی از شهرستان‌ها کتاب فروشی وجود ندارد و با مکاتباتی که با تک تک شهرستان‌ها انجام دادیم باید به این موضوع رسیدگی شود تا کتاب از مهجوریت و گمنامی خارج شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره آئین خاص ایام روزه‌داری شهرستان‌های مختلف در ماه مبارک رمضان هم گفت: در برخی از شهرستان‌ها در ماه روزه‌داری آئین خاصی وجود دارد و اگر آئین خاصی در همدان هم وجود دارد و یا پیشنهاداتی وجود دارد به دبیرخانه ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها