شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
تبادل رایت و مذاکره با ناشران ترک و مکزیک در فلوشیپ استانبول

مدیر انتشارات هزاره ققنوس از تبادل رایت با سه ناشر ترکی و مذاکره با بنیاد فرهنگی مکزیک در فلوشیپ ناشران استانبول خبر داد.

رضا حاجی‌آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نهمین دوره فلوشیپ ناشران در استانبول، عنوان کرد: امسال نیز کنار ۱۶ ناشر ایرانی دیگر در این فلوشیپ حاضر بودیم و علاوه‌بر تعامل و گفت‌وگو با ناشران و فعالان فرهنگی سایر کشورها، در حوزه تبادل رایت مذاکراتی داشتیم.

وی افزود: مکزیک، کشور میهمان ویژه این دوره از فلوشیپ بود که با ۸ ناشر ازجمله بنیاد فرهنگی مکزیک در این رویداد حضور داشت، در این بخش انتشارات هزاره ققنوس برای ایجاد ارتباطات فرهنگی با آن‌ها جلسه داشت.

حاجی‌آبادی با بیان اینکه هماهنگی در خورتوجهی بین ناشران ایرانی و ناشران مکزیکی انجام شد، ادامه داد: اقداماتی انجام شد تا ناشران این کشور به‌صورت هماهنگ به ترویج فرهنگ ایرانی بپردازند و در مذاکرات‌شان کتاب‌های ایرانی را معرفی کنند، همچنین در انتشار آثار، کتاب‌هایی مطابق با فرهنگ ایران انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در این حوزه با سه ناشر مختلف تُرک قرارداد خرید رایت کتاب منعقد شد که شامل یک مجموعه ۱۰ جلدی، یک مجموعه ۴ جلدی و یک ۶ جلدی بودند که کتاب «فلسفه لذت‌بخش است» برای نوجوانان از انتشارات کارپدیا یکی از این آثار است. خرید رایت سه عنوان کتاب از انتشارات نار ترکیه با «خرد و حکمت» نوشته اقای مهمت پارماک، خرید امتیاز سری دهگانه کتاب «تیکن» از انتشارات اردم و موافقت اولیه با یک ناشر آذربایجانی برای فروش رایت دو عنوان از کتاب‌های انتشارات «هزاره ققنوس»، توافق انتشار کتاب «پشت چله خانه شیخ صفی» از انتشارات قانون آذربایجان از دیگر نتایج حضور فلوشیپ ترکیه بود.

حاجی‌آبادی با اشاره به پوشش خبری مناسب این رویداد توسط خبرنگاران ترکیه و مصاحبه با ناشران ایرانی، گفت: در این دوره مانند سال گذشته تور کتابخانه‌گردی استانبول برای ناشران حاضر در فلوشیپ گذاشته شد و با کتابخانه ملی ترکیه رایزنی‌هایی انجام شد تا یک جلد کتاب نفیس به این مجموعه اهدا شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه با برگزارکنندگان فلوشیپ خبر داد و عنوان کرد: در این دیدار درباره چگونگی برگزاری مراسم آموختیم تا در ایران نیز نمونه همین کار اجرا شود، همچنین به دنبال حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، و تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی پیشنهاد داده شد که به‌زودی در ایران هم شاهد برگزاری فلوشیپ برای ناشران باشیم.

به‌گفته وی، طبق صحبت‌هایی که انجام شد، مقدمات این کار انجام شده و قرار است جلسه هماهنگی آن به‌زودی برگزار شود.

به گزارش ایبنا؛ نهمین دوره فلوشیپ ناشران جهان ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در محل کتابخانه رمی شهر استانبول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها