شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
انتشار مجموعه کتاب ۵۱ جلدی طرح ملی «گفت‌وگوی خانواده» در بوشهر

بوشهر – مدیر انتشارات «هامون نو» از انتشار مجموعه کتاب ۵۱ جلدی طرح ملی «گفت‌وگوی خانواده» در این انتشارات خبر داد.

اسماعیل حسام‌مقدم با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: طرح ملی گفت‌وگوی خانواده به عنوان طرحی گسترده، در تمام استان‌های کشور برگزار شد و حاصل برگزاری کارگاه‎‏های مسئله‌شناسی مشارکتی در زمینه خانواده، نگارش متن کتابی بود که بایستی برای شفافیت هرچه بیشتر داده‌ها و اطلاعات این طرح ملی، به‏صورت کتاب منتشر می‌شد و در دسترس عموم قرار می‎گرفت. ازهمین رو پس از اجرای فاز اول این طرح ملی در ۵۰ شهر اعم از مراکز استان‌ها و دیگر شهرهای منتخب، حاصل گفت‌وگوی متخصصان حوزه خانواده به‌صورت کتاب تدوین شد و به نگارش درآمد. سپس مجموعه این کتاب‌ها که ۵۱ جلد شد برای انتشار به انتشارات هامون نو سپرده شد.

وی ادامه داد: انتشارات هامون نو نیز از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۲، پس از اخذ مجوزهای قانونی چاپ و نشر، این امکان را به‌وجود آورد تا این مجموعه کتب ۵۱ جلدی که شامل یک کتاب کلیات طرح ملی گفت‌وگوی خانواده و ۵۰ کتاب واکاوی مهم‌ترین مسائل اجتماعی ۵۰ شهر منتخب می‌شود، هم در وبسایت انجمن جامعه‌شناسی ایران و هم در اپلیکیشن فیدیبو برای استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران بارگذاری کرده است.

حسام‌مقدم تاکید کرد: اهمیت چاپ و نشر این متون برای پژوهش‌های اجتماعی بسیار زیاد است و مخزنی از داده‎‏های مهم و حیاتی را برای تحلیل‏گران و مفسران اجتماعی مهیا کرده است.

مجموعه ۵۱ جلدی طرح ملی گفت‌وگوی خانواده که به همت انتشارات «هامون نو» راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش ایبنا؛ طرح ملی گفت‌وگوی خانواده از سال ۱۳۹۷ در سطح مراکز استان‌های ۳۱ گانه کشور با اجرای انجمن جامعه‏شناسی ایران و با نظارت معاونت زنان و خانواده ریاست‏جمهوری آغاز به کار کرد. این طرح سپس از سوی کمیته دفاتر استانی و دانشگاهی انجمن جامعه‏شناسی ایران با مسئولیت سیامک زندرضوی (جامعه‌شناس و نویسنده) مدیریت شد. در فاز اول این طرح ملی تعداد ۳۴ کتاب و در فاز دوم تعداد ۱۷ کتاب تدوین و طراحی و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها