جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
نشان «آفتاب» به اعضای فعال این محفل ادبی اعطا شد

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: نشان «آفتاب» به اعضای فعال این محفل ادبی اعطا شد.

امیر حسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برپایی جشن پایانی «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس، در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه عمومی سید احمد خمینی در سال‌جاری خبر داد و گفت: در یک روز شاد و بیادماندنی نشان «آفتاب» به اعضای فعال این محفل ادبی اعطا شد.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ضمن بررسی عملکردمان در دو سال گذشته به گفت‌وگو پیرامون جلسات سال‌جاری پرداخته شد و اعضا به بیان دیدگاه خود در مورد عید نوروز و تعطیلات پیش رو و همچنین استفاده از این فرصت برای کتاب‌خوانی پرداختند.

این کنشگر فرهنگی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ روز بدون تعطیلی هر هفته جلسات این محفل را با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار کرده‌ایم و دوست داشتیم در جلسه پایان سال، فضای شادی را برای اعضای محفل فراهم بیاوریم. به همین دلیل با هماهنگی وافری مدیر کتابخانه سید احمد خمینی، جشنی برای اعضای فعال محفل فراهم کردیم.

این مولف هرمزگانی افزود: در بخشی دیگر از این جلسه، محمد سایبانی، هنرمند و کنش‌گر فرهنگی استان هرمزگان مهمان محفل ادبی آفتاب بود که با طراحی بازی نمایش برای کودکان و نوجوانان، فضایی را برای مشارکت اعضای جلسه فراهم آورد. در این طرح سایبانی، موضوعی فرهنگی و اجتماعی با شرایط سنی کودکان مطرح کرد و اعضای محفل ادبی با ذهنیت و دیدگاه خود، این ایده را به نمایش گذاشتند.

همچنین در طرحی دیگر با ایده و نظر این هنرمند خلاق، به چهل تن از اعضای محفل ادبی آفتاب، چهل لیوان کاغذی تجزیه پذیر به همراه خرما اعطا شد تا کودکان و نوجوانان محفل، ضمن خوردن خرما، هسته آن را بکارند در طول ایام نوروز از دانه خود مراقبت کرده و نامی برای نهال خود انتخاب کنند و همزمان با سیزده فروردین، روز طبیعت، جوانه پدید آمده را در طبیعت بکارند.

والا در ادامه گفت: از دیگر مهمانان این جلسه، معصومه جزایری فعال فرهنگی حوزه کودکان و فهیمه نظری شاعر و مولف شناخته شده استان بودند.

دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس اذعان نمود: جلسات محفل ادبی آفتاب که هر هفته در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی با تسهیل‌گری امیرحسین والا و مریم سید افقهی برگزار می‌شود، به دلیل تعطیلات نوروز و ماه رمضان تا نیمه‌های فروردین ماه سال آینده برپا نخواهد بود.

امیر حسین والا در پایان گفت: اعضای «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس با همکاری مدیر کتابخانه سید احمد خمینی، به مناسبت روز درختکاری دو نهال توت اهدایی کانون شعر و ادب کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان را در باغچه جنوبی محوطه کتابخانه کاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها