چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
افتتاح تالار و کتابخانه استاد انوار در کتابخانه ملی

تالار استاد انوار ، رئیس فقید بخش نسخ خطی کتابخانه ملی همراه با کتابخانه شخصی‌اش در این تالار در کتابخانه ملی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، غلامرضا امیرخانی، مشاور ریاست و عضو هیئت علمی سازمان با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود تالاری به نام این استاد فقید نامگذاری شده و کتابخانه شخصی آن مرحوم نیز به کتابخانه ملی منتقل شود؛ اما به دلیل طولانی شدن روند انتقال کتابخانه مرحوم انوار، این مهم سال ۱۴۰۳ به انجام خواهد رسید و این کتابخانه عظیم و پُربار در دسترس عموم مردم و فرهنگ دوستان قرار می‌گیرد.

مشاور ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عنوان کرد: کتابخانه استاد انوار بین پنج تا ۶ هزار جلد کتاب شامل از فارسی، لاتین و فرانسه و تعدادی کتاب چاپ سنگی و نسخه خطی دارد. اهمیت این کتاب‌های به خاطر حواشی است که مرحوم انوار در این کتاب‌ها نوشته بودند و این حاشیه‌نگاری برای پژوهشگران و محققان حائز اهمیت است.

امیرخانی همچنین از رونمایی از کتاب یادنامه استاد انوار با نام «آسمان معرفت» خبر داد و گفت: این کتاب که قریب به هزار صفحه است، دربرگیرنده مقالاتی درباره مرحوم انوار و یا مقالاتی که به ایشان اهداء شده، است. این مقالات توسط نویسندگان و پژوهشگران و مترجمان برجسته داخلی و خارجی در حوزه‌های نسخه‌های خطی، تاریخ معاصر و تاریخ قاجار، فقه، فلسفه و تهران‌شناسی به نگارش درآمده است. امیدواریم این کتاب همزمان با نامگذاری تالار به نام استاد انوار در سال ۱۴۰۳، منتشر و رونمایی شود. استاد انوار متولد ۱۳۰۳ بود و سال ۱۴۰۳ در واقع صدمین سال تولد مرحوم انوار است و برگزاری برنامه‌های سازمان نیز به همین مناسبت خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، استاد سیدعبدالله انوار عمر خود را به پژوهش، آموزش و تصحیح متون گذراند و مدت ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی بود و در این مدت ۱۰ جلد از فهرست نسخ خطی کتابخانه ملی را منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها