سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کرسی‌های تلاوت ظرفیتی برای نهادینه کردن انس با قرآن در بچه‌های مسجد است

کردستان - رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن را تا پای جان ادامه می‌دهیم، گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن ظرفیتی برای نهادینه کردن انس با قرآن در وجود بچه‌های مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده دوشنبه شب در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات ملی مدهامتان در سنندج اظهار کرد: مساجد باید به کارگاه‌های قرآنی تبدیل شوند و محور فعالیت‌های قرآنی باشند.

وی با بیان اینکه برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن را تا پای جان ادامه می‌دهیم، ادامه داد: مسجدی‌ها باید عشق و انس با قرآن را در کرسی‌های تلاوت مستقر در مسجد را باشکوه اجرا کنند تا انس با قرآن در وجود بچه‌های مسجدی نهادینه و مسجد، پایگاه قرآنی محقق شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: دیروز شاهد برگزاری سی‌هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد جامع سنندج بودیم و این کار تحسین برانگیز، لازم است تا رسیدن به قله استمرار یابد.

حجت‌الاسلام خداداده ضمن تقدیر از مسئولان کردستان برای برگزاری این رویداد معنوی اضافه کرد: از هیئت داوران که ۱۸ هزار منتخب قرآنی استان‌ها را آموزش دادند و ارزیابی کردند و امروز ۲۸۰ نفر از این تعداد در بخش ملی مدهامتان حضور یافتند، تقدیر می‌کنم.

انس با قرآن باعث طراوت روح و جان می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: قرآن موعظه‌گر و ریسمان متین الهی بوده و واسطه امین و درستکار بین ما و پروردگار به شمار می رود.

کرسی‌های تلاوت ظرفیتی برای نهادینه کردن انس با قرآن در بچه‌های مسجد است

حجت الاسلام عبدالرضاپورذهبی افزود: انس با قرآن باعث طراوت روح و قلب می شود و برای قلب هیچ چیزی روشنی بخش تر از قرآن نیست و همه ما باید به این ریسمان الهی چنگ زده و جوانان و نوجوانانمان را بیشتر با آن مانوس کنیم

ایران طلایه‌دار فعالیت‌های قرآنی و کردستان مظهر وحدت است

استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: حضور اهالی قرآن و مسجد به استانی که مظهر وحدت برادری و انسجام است و همواره مایه دلگرمی دوستداران اسلام و قرآن و مایه یاس دشمنان و بدخواهان بوده است را ارج می‌نهیم و مفتخر هستیم میزبان چنین رویدادی در کردستان بودیم.

کرسی‌های تلاوت ظرفیتی برای نهادینه کردن انس با قرآن در بچه‌های مسجد است

اسماعیل زارعی‌کوشا با بیان اینکه کشور ما طلایه‌دار فعالیت‌های قرآن است، افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم باید احیا شود و راه‌اندازی این جشنواره با عنوان مدهامتان حرکتی در این مسیر است.

وی خواستار بهره‌مندی از تاثیرات فرهنگی فعالیت‌های قرآنی در راستای انس هر چه بیشتر فرزندان این مرز و بوم با قرآن و کلام وحی شد و اضافه کرد: کردستان و سنندج به شهر مسجد و مناره معروف است و کارهای قرانی در این شهر مظهر وحدت و برادری است.

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده کشوری در ۲ بخش خواهران و برادران روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳و۱۴ اسفند در سنندج برگزار شد.

راه یافته‌گان به مرحله کشوری این مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل در ۲ بخش برادران و خواهران با هم به رقابت پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها