چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
برنامه‌ریزی برای برپایی کارگاه‌های تخصصی خوانش متون ادبی

رئیس بنیاد استاد شهریار گفت: از اوایل سال ۱۴۰۳ کارگاه‌های تخصصی خوانش صحیح متون ادبی دوره‌های مختلف با تدریس عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

جواد وند نوروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه در یک سال اخیر سلسله‌نشست‌های تخصصی برای آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با آخرین دستاوردهای پژوهشی در مطالعات سعدی‌شناسی، نظامی‌شناسی و پروین‌شناسی برگزار شده است، عنوان کرد: این سلسله نشست‌ها توانسته‌اند فرصتی برای انتقال دانش و تجربیات توسط استادان متخصص به پژوهشگران باشند و نیز جامعه علمی و نویسندگان را ترغیب کنند که به تولید و اشاعه دانش و پژوهش در حوزه زبان و ادبیات فارسی بپردازند.

رئیس بنیاد استاد شهریار بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر نهادهای ادبی با دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در برگزاری سلسله‌نشست‌های بنیاد استاد شهریار استادان دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی و نیز انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه با اتمام سلسله نشست‌های نظامی‌شناسی، شهریارشناسی و پروین‌َ‌شناسی، اکنون جلسات آشنایی با اندیشه و آثار سعدی در حال برگزاری هستند، گفت: از اوایل سال آینده کارگاه‌های متن‌خوانی و خوانش صحیح متون با تدریس علی‌اکبر کمالی‌نهاد، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان این کارگاه‌ها پژوهشگران و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای زبان و ادبیات فارسی هستند.

وند نوروز افزود: در آینده نزدیک در کنار پرداختن به ادبیات کلاسیک، نشست‌های تخصصی را در معرفی و نقد اشعار نو و سپید معاصر نیز برگزار خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناهید احمدی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    عالیه....وبسیار ضروری ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها