دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کتاب «مغز معمار؛ عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری» منتشر شد

کتاب «مغز معمار؛ عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری» نوشتهٔ هری فرانسیس ملگریو ترجمهٔ رضا احمدی‌وند با تعداد صفحات ۳۶۸ از انتشارات کتاب‌سرای ‌میردشتی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «مغز معمار؛ عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری» نوشتهٔ هری فرانسیس ملگریو ترجمهٔ رضا احمدی وند با تعداد صفحات ۳۶۸ از انتشارات کتاب‌سرای میر دشتی در نوبت اول ۱۴۰۲ منتشر شد.

این کتاب در دو بخش به مقالات تاریخی و معماری و علوم عصبی می‌پردازد و نویسنده در نگارش این کتاب قصد داشته به این‌که دانش‌نوین عصب‌شناسی، چه حرفی در معماری و حوزه‌های مرتبط با طراحی دارد، پاسخ دهد.

نویسنده در کتاب «مغز معمار؛ عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری» بیشتر به خلاقیت توجه داشته است، خلاقیتی که بیشتر به مسائل ظریفی چون ابهام و تفکر استعاری تمرکز داشته است. نویسنده در این کتاب می‌گوید: آنچه امروزه عصب‌پژوهی را در اختیار معماران قرار می‌دهد، پیچیدگی عظیمی از هوش، حواس و هیجانات ماست.

کتاب «مغز معمار؛ عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری» در بخش نخست به مقالاتی می‌پردازد که برخی از معماران پیش‌تر به این مسئله پرداخته‌اند و نگاه ما را نسبت به یک بنا بررسی کرده‌اند. مقالات این بخش مختص به آلبرتی و یوهانی پالاسما شامل بینش‌هایی از دوران خودشان است و در بخش دوم به تلاش‌های تجربی و مشترکی ضمن عصب‌شناسی و زیبایی‌شناسی معماری پرداخت شده است.

کتاب «مغز معمار؛ عصب‌شناسی، خلاقیت و معماری» به‌عنوان کتابی با موضوع معماری و عصب‌شناسی شناختی برای معماران، هنرجویان و هنروران معماری و اساتید این رشته مورد استقبال قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها