چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
نمایش سفالینه چند هزار ساله در نمایشگاه کتاب مسقط

برخی از اقلام کوچک از آثار باستانی استان «ظاهره»؛ مهمان نمایشگاه کتاب مسقط شامل چند کاسه و سفالینه مربوط به ۳۰۰ قبل از میلاد تا ۸۰۰ میلادی در محفظه‌های شیشه‌ای مخصوص به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط هرسال میزبان یکی از استان‌های کشور عمان به‌عنوان میهمان ویژه نمایشگاه است. در بیست‌وهشتمین دوره این نمایشگاه استان «ظاهره» به‌عنوان میهمان ویژه حضور دارد.

استان ظاهره یکی از ۱۱ استان کشور عمان است که در شمال غرب این کشور قرار گرفته و با ۳۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، جمعیتی بیش از ۱۳۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

در غرفه میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط، نیز آثار متفاوتی برای معرفی استان ظاهره به نمایش گذاشته شده است. یک بنر بسیار بزرگ روی دیوار سمت چپ غرفه به توضیح جاذبه‌های گردشگری مختلف و مهم این استان به دو زبان عربی و انگلیسی پرداخته که از آن جمله می‌توان به مسجد «شجاع»، «حاره‌الرمل»، «حصن عبری»، «حصن ینقل»، «حصن‌المنیخ» و «قبرستان بات» اشاره کرد.

همچنین برخی از اقلام کوچک از آثار باستانی این استان شامل چند کاسه و سفالینه مربوط به ۳۰۰ قبل از میلاد تا ۸۰۰ میلادی نیز در محفظه‌های شیشه‌ای مخصوص به نمایش گذاشته شده‌اند. چند نسخه خطی از کتاب «قرآن» و «منهج‌الطالبین» نیز در این غرفه برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند به نمایش درآمده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط تا دوازدهم اسفند ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها