چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
مضرات بدنسازی بدون مکمل که باید بدانید!

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بعد از آشنایی با مضرات بدنسازی بدون مکمل و اهمیت مصرف آن، نتایج بهتری از فعالیت‌های ورزش خود بگیرید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - بازرگانی؛ گزینه‌های متعددی پیش‌روی بدنسازان حرفه‌ای برای تامین پروتئین، چربی و کربوهیدرات برای جبران انرژی ازدست‌رفته ناشی از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین وجود دارد. مصرف پروتئین، چربی و کربوهیدرات نقش مهمی در تامین انرژی بدن ایفا می‌کند. مکمل‌های بدنسازی یکی از راهکارهای موثر برای دریافت این قبیل موادمغذی هستند؛ اما علاوه‌بر نقش مهم مکمل‌های بدنسازی در تامین موامدمغذی، بدنسازی بدون مکمل مضراتی دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بعد از آشنایی با مضرات بدنسازی بدون مکمل و اهمیت مصرف آن، نتایج بهتری از فعالیت‌های ورزش خود بگیرید.

افزایش زمان حجم‌آوری عضلات با بدنسازی بدون مکمل

مصرف برخی مکمل‌ها همچون پروتئین مکمل و استروئید به افزایش حجم عضله‌ها کمک می‌کند و ورزشکاران با بدنسازی بدون مکمل، خود را از این مزیت محروم کرده‌اند؛ به همین دلیل این دسته از افراد برای افزایش حجم عضله‌های خود با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شوند. درواقع استروئیدها از جمله ترکیبات شیمیایی هستند که ساختاری بسیار شبیه به هورمون‌های بدن دارند. بدن به‌صورت مصنوعی این ترکیبات را تولید می‌کند که با تقویت فرآیند سنتز پروتئین و پیشگیری از روند تجزیه حجم عضله‌ها، بسیار به تسریع روند عضله‌سازی کمک می‌کنند. بر همین اساس یکی از مضرات بدنسازی بدون مکمل، افزایش مدت زمان حجم‌آوری است که ورزشکاران حرفه‌ای باید آن را در نظر داشته باشند.

بدنسازی بدون مکمل و نیاز به یک برنامه تمرینی مناسب

زمانی که بدنسازی بدون مکمل انجام می‌دهید باید برای جبران تاثیر مکمل‌ها، با وسواس و دقت بیشتری تمرینات ورزشی خود را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید به اهداف موردنظر خود دست پیدا کنید، این تمرینات باید از نظر شدت و زمان تنوع داشته باشند. ازآنجایی‌که بدنسازی بدون مکمل بیشتر با نام بدنسازی طبیعی شناخته می‌شود؛ بدنسازان برای افزایش حجم عضله‌ها، باید علاوه بر انجام یک برنامه تمرینی مناسب، یک رژیم غذایی سالم را نیز رعایت کنند. این رژیم غذایی باید شامل مصرف موادی باشد که به تولید آنابولیک استروئید در بدن کمک می‌کنند.

کسب نتایج مطلوب از طریق بدنسازی بدون مکمل کار سخت و دشواری خواهد بود؛ همچنین، افزایش حجم عضله‌ها مانند بدنسازان حرفه‌ای فقط با اتکا به یک تمرینی مناسب تقریباً غیرممکن است؛ بنابراین مصرف مکمل‌ها در کنار انجام تمرینات ورزشی امری حیاتی تلقی می‌شود که اکثر مربیان آن را توصیه می‌کنند. ضمناً انواع مختلفی از مکمل‌های بدنسازی در بازار وجود دارد؛ بنابراین در هنگام خرید چنین محصولاتی حتماً نیاز و قیمت مکمل های بدنسازی را درنظر بگیرید تا از مناسب‌ترین مکمل برای افزایش حجم عضله‌ها و کسب نتایج مطلوب استفاده کنید.

مضرات بدنسازی بدون مکمل که باید بدانید!

چالش تامین مواد مغذی بدن در بدنسازی بدون مکمل

پروتئین، چربی و کربوهیدرات از جمله موادمغذی موردنیاز بدن برای تامین انرژی هستند. در هنگام انجام تمرینات ورزشی مختلف احتمال فراوانی وجود دارد که بدن به دلیل مصرف و سوختن این مواد، دیگر منبع کافی برای تامین انرژی در اختیار نداشته باشد و بر اثر این اتفاق مشکلاتی برای بدنسازان ایجاد شود. به‌علاوه، در بدنسازی طبیعی این مشکل با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهد. در بدنسازی طبیعی، بدن آنچنان محرک قدرتمندی برای تامین انرژی و تحریک عضله‌ها به‌منظور تولید آنابولیک استروئید در اختیار ندارد؛ بنابراین در چنین شرایطی احتمال تجزیه یا از بین رفتن عضله‌های بدن بسیار است.

ازاین‌رو مصرف مکمل‌های بدنسازی برای تامین مواد موردنیاز بدن و بازیابی انرژی ازدست‌رفته، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. با این کار به‌راحتی ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات بدن برای انجام تمرینات ورزشی را تامین می‌کنید.

بدنسازی بدون مکمل با کاهش عملکرد محسوس همراه است

برخی از مکمل‌های ورزشی مانند مکمل پمپ بدنسازی، فرمول قبل تمرین (Pre-workout) دارند. وجود این فرمول باعث می‌شود تا قبل یا حین انجام تمرینات ورزشی مختلف، بدن انرژی، تمرکز و استقامات مضاعفی برای انجام حرکات ورزشی سنگین به دست آورد. مکمل pump به میزانی قابل‌توجه، فرآیند خون‌رسانی به اندام‌ها مختلف بدن را افزایش می‌دهد که این موضوع بسیار روی تولید انرژی مضاعف تاثیر می‌گذارد. همچنین با مصرف این مدل مکمل‌ها و انجام کلیه حرکات ورزشی، فرآیند عضله‌سازی با سرعت بیشتری در بدن انجام می‌شود. به‌همین دلیل افرادی که این مکمل‌های بدنسازی را مصرف نمی‌کنند، از مزایای آن بی نصیب خواهند بود و عملکرد کمی در انجام تمرینات ورزشی دارند.

مضرات بدنسازی بدون مکمل که باید بدانید!

ریکاوری طولانی مدت بدون کمک گرفتن از مکمل‌ها در بدنسازی

در هنگام آسیب‌دیدگی یا پس از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی آنزیم‌هایی خاص در بدن آزاد می‌شوند که بسیار روی مدت زمان ریکاوری عضله‌های مختلف بدن تاثیر می‌گذارند. بدن برای اینکه مجدد انرژی و توان کافی به‌منظور انجام تمرینات ورزشی یا کارهای روزمره در روزهای آینده را داشته باشد، نیاز به ریکاوری سریع دارد. به‌علاوه، اگر ریکاوری بدن به‌موقع و درست صورت نگیرد، در هنگام انجام تمرینات ورزشی ممکن است، آسیب‌های دیگری نیز به سایر اندام‌ها بدن وارد شود.

مصرف مکمل‌های بدنسازی به دلیل داشتن آمینو اسید برای ریکاوری بدن پس از انجام تمرینات ورزشی بسیار مفید است. آمینو اسید به‌خوبی سطح آنزیم‌های کراتین فسفو کیناز و لاکتات دهیدروژناز را کاهش می‌دهد و از این طریق روی کوتاه‌تر شدن زمان ریکاوری عضله‌های مختلف بدن پس از انجام حرکات سنگین ورزشی یا آسیب‌دیدگی تاثیر می‌گذارد. خوشبختانه به دلیل تنوع در نوع و قیمت کراتین بدنسازی می‌توان این محصول را باتوجه‌به شرایط تهیه کرد.

کسب نتایج مطلوب از فعالیت‌های بدنسازی با مصرف بهترین مکمل‌های بدنسازی

در این مطلب به مواردی همچون افزایش زمان حجم آوری، نیاز به یک برنامه تمرینی مناسب، افزایش مدت زمان ریکاوری، تامین مواد مغذی و کاهش عملکرد محسوس اشاره کردیم که هر یک از جمله مضرات بدنسازی بدون مکمل هستند. در این شکل از بدنسازی که به بدنسازی طبیعی معروف است، افراد با چالش‌هایی مواجه خواهند شد که به‌سختی می‌توانند به آن‌ها غلبه کنند؛ اما با مصرف مکمل‌های بدنسازی به میزانی قابل‌توجه از بروز این مشکلات جلوگیری خواهد شد.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با مشورت مربی یا کارشناس تغذیه، نسبت به تهیه مکمل‌های بدنسازی موردنیاز خود اقدام کنید. این نکته مهم را نیز به یاد داشته باشید، برای انتخاب بهترین مکمل‌های بدنسازی، به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید که محصولاتی باکیفیت و اورجینال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها