سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
پرداخت منظم نیم درصد شهرداری‌های فارس را پیگیری خواهیم کرد

فارس- رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور گفت: از اهداف و فعالیت کتابخانه‌های عمومی حمایت و همچنین موضوع پرداخت منظم نیم درصد شهرداری‌های فارس را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با هدف تبیین برنامه‌ها، اهداف، قوانین و اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور دیدار و گفت وگو کرد.

محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در نشستی با کاظم اکرمی، رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس در خصوص مشکلات قانونی، اعتبارات نیم درصد کتابخانه‌های عمومی و مشکل ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی فارس گفت وگو کرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰۰ کتابخانه در کشور و ۲۵۹ کتابخانه در استان فارس فعال است، گفت: شبکه گسترده کتابخانه های عمومی در کشور، از خدمات دهی سنتی خود فاصله گرفتند و امروز شاهد تنوع خدمات در کتابخانه‌های عمومی هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه در تلاشیم در سال آینده پنج کتابخانه استاندارد را به چرخه خدمات دهی در شهر شیراز اضافه کنیم، افزود: بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، بازطراحی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز، در کنار افتتاح سه کتابخانه‌ای بزرگ در فرهنگسراهای شهرداری شیراز، پنج پروژه بزرگ کتابخانه ای در شهر شیراز است که ۴۰ درصد زیربنای کتابخانه‌های شیراز افزوده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نکات قانونی و اعتباری نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: مهم‌ترین بحث درآمد کتابخانه‌های عمومی، اعتبارات نیم درصد است که شهرداری‌ها باید در پرداخت آن به وظایف قانونی خود عمل کنند. اداره ۲۵۹ کتابخانه عمومی در استان و انجام توسعه کمی کیفی و ارائه خدمات، نیازمند پرداخت منظم نیم درصد است.

فیروزی همچنین با اشاره به بحث ساختمان درآمد، خواستار تعیین تکلیف این ساختمان و مشکل حل انتقال سند این ساختمان به مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی شد.

کاظم اکرمی، رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت خدمات کتابخانه‌های عمومی در جامعه گفت: از اهداف و فعالیت کتابخانه‌های عمومی حمایت و پرداخت منظم نیم درصد شهرداری‌های استان را پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص حل مشکل ساختمان درآمد شهرداری شیراز قول همکاری داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها