دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
پوستر جایزه ادبی «ساهر» در شیراز رونمایی شد

فارس- پوستر و فراخوان جایزه ادبی ساحر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در این مراسم که ظهر دوشنبه به میزبانی تالار استاد هودی برگزار شد، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: دومین دوره جایزه ادبی ساهر با موضوع ادبیات داستانی پلیسی، جنایی و امنیتی با همکاری انجمن ادبی ساهر برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه ایده برگزاری این جایزه ادبی متعلق به انجمن یادشده است، ابراز امیدواری کرد که گستره این ایده بلندتر شود و در سطح ملی مطرح مورد توجه قرار گیرد.

قانعی با اشاره به اینکه تلاش برگزارکنندگان این رویداد ادبی بر این است که به شناسایی علاقه‌مندان این حوزه بپردازد از برگزاری کارگاه های آموزشی در سایر نقاط کشور خبر داد و افزود: رسالت جامعه اطلاعاتی این است که به آموزش مردم همت گذاشته و یکی از بهترین روش‌ها آموزش از راه دور است که ساهر می‌تواند به این فرایند آموزشی کمک کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: همینجا تقاضا می‌کنم دست اندرکاران در کنار انجمن ادبی ساحر قرار گیرند تا تولید داستان و گونه های مختلف ادبی به این شیوه شکل بگیرد.

بیژن کیا، دبیر علمی دومین دوره جایزه ادبی دوسالانه ساهر نیز اعلام کرد: ادبیات پلیسی، جنایی و امنیتی با اینکه در شکل مدرن از سده نوزدهم میلادی در جهان ادبیات داستانی پایه گذاری شده است اما در ایران صرفاً تلاش های پراکنده ای شده است و هیچ انسجامی نداشته است.

به گفته این چهره ادبی شیراز، هیچ انجمن، جایگاه و جایزه مشخصی برای ادبیات جنایی و پلیسی وجود نداشت و تعریف نشده بود اما استان فارس پیشگام شد برای اینکه چنین حرکتی رقم بزند.

کیا تصریح کرد: آثار در سه قالب پذیرفته می شود؛ داستان کوتاه، داستانک و رمان سه قالبی است که علاقه مندان می توانند به ارسال اثر بپردازند. البته در بخش رمان آثار چاپ شده پذیرفته می شود بعنی کتاب سال پلیسی و امنیتی را انتخاب می کنیم و در عین حال روزشمار جایزه ادبی ساهر این گونه است که دوسالانه برگزار می شود تا کیفیت آثار مطلوب باشد و نویسندگان فرصت کافی برای خلق اثر داشته باشند.

دبیر علمی دومین دوسالانه ادبی ساهر در ادامه گفت: از اکنون که افتتاحیه بود تا پایان آبان ۱۴۰۳ فرصت است که نویسندگان به آفرینش ادبی در این بخش ها بپردازند سپس وارد داوری می شویم و اسفند سال آینده اختتامیه و معرفی برگزیدگان را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خلال این مدت هم برنامه های آموزشی به شکل کارگاهی و حضوری خواهیم داشت. همچنین درس‌گفتارهای ضبط شده در اختیار علاقه مندان از مسیر وبگاه جایزه ادبی ساهر به نشانی saheraward.ir ارایه می شود.

به گزارش ایبنا؛ در این مراسم از شماری نویسندگان جوان در زمینه ادبیات پلیسی، امنیتی و جنایی تقدیر و در پایان پوستر دومین جایزه ادبی ساهر رونمایی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها