شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
فراخوان همکاری دانش‌بنیان‌ها با کتابخانه ملی نهایی نشده است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بر تسریع در روند دیجیتال‌سازی داده‌های کتابخانه ملی تاکید کرد و گفت، با نهایی شدن تدوین فراخوان، از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت خواهد شد، برای تحقق اهداف در بهره‌مندی از هوش مصنوعی، کتابخانه ملی را کمک کنند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی در کتابخانه ملی ایران بیان کرد: هوش مصنوعی، چند زیرساخت اصلی دارد، نخستین و یکی از اصلی‌ترین آن‌ها «داده» است؛ مولفه‌های بعدی، «قدرت پردازش» و یکسری از مدل‌های بزرگ هستند. کتابخانه ملی به‌عنوان یکی از مراکز مهم با داده‌های فراوان و مختلف که متاسفانه همه آن‌ها دیجیتال نشده را داریم. اگر این اطلاعات زودتر در فرآیند دیجیتال‌سازی قرار بگیرد، می‌تواند به‌عنوان یک منبع آموزش شبکه‌های هوش مصنوعی استفاده شود.

وی با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کتابخانه ملی ایران ادامه داد: برهمین اساس و با تدوین فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت خواهد شد، برای تحقق اهداف در بهره‌مندی از هوش مصنوعی، کتابخانه ملی را کمک کنند.

دهقانی فیروزآبادی درباره زمان انتشار فراخوان گفت: فراخوان نهایی نشده است اما بعد از انتشار فراخوان و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان، قرارداد با آن‌ها پیش از پایان سال منعقد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها