پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
مطالعه هدفمند در مدارس استان سمنان ترویج می شود

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ترویج مطالعه هدفمند در استان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه مشترک هم‌کاری بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی در این ارتباط منعقد شده است.

سید جمال وزیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه یک تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی استان سمنان منعقد شده است، تاکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی محور اصلی این تفاهم نامه همکاری است که در هفته جاری به امضای دو طرف رسید.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مشترک هم‌کاری بین ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی استان سمنان فراهم کردن زمینه مطالعه برای دانش آموزان را محور خود قرار داده است، بیان کرد: تولید فکر و افزایش معلومات عمومی از اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی هر کدام از طرفین این تفاهم نامه تعهداتی را خواهند داشت، گفت: فراگیر کردن مطالعه هدفمند و ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان و معلمان از جمله مسائلی است که در این تفاهم نامه ذکر شده است.

وزیری با بیان اینکه ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش از جمله دیگر موضوعاتی است که در این تفاهم نامه به آن تاکید شده است، گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده تا از ظرفیت کتابخانه های عمومی برای مطالعه دانش آموزان بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های کتاب‌محور با هدف ترویج مطالعه از جمله تعهدات آموزش و پرورش است، بیان کرد: ایجاد افزایش شور و نشاط و امیدآفرینی و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر موضوعاتی است که در قالب این تفاهم نامه اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه فراهم‌سازی زمینه مطالعه به تولید و رشد فکر در بین دانش آموزان منجر می شود، ابراز کرد: جایگاه آموزش و پرورش در فراگیر کردن مطالعه هدفمند بسیار مهم است از این بابت تلاش می شود تا در قالب این تفاهم نامه کارهای مشترکی با کتابخانه های عمومی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها