دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
عرضه ۵ هزار عنوان کتاب نفیس در نمایشگاه کتاب سرخس

خراسان رضوی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخس گفت: پنج هزار عنوان کتاب نفیس در بیستمین نمایشگاه کتاب سرخس با موضوعات ادبیات، دفاع مقدس، مذهبی، تاریخی و کودک و نوجوان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، رضا نظام نامی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه بیستمین نمایشگاه کتاب سرخس با تاکید به حضور ۵۰ ناشر کشوری در این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه که به همت پالایشگاه گاز هاشمی نژاد برگزار می شود ۵ هزار عنوان کتاب نفیس با موضوعات ادبیات، دفاع مقدس، مذهبی، تاریخی و کودک و نوجوان عرضه می‌شود.

وی افزود: یکسال در شهرستان سرخس توفیق خدمت گذاری دارم و جز همکاری با فعالین پالایشگاه ندیدم و این مجموعه در شهرستان فخری است و باعث برکت و توفیق است.

نظام نامی ابراز کرد: ۵۰ ناشر کشوری در این نمایشگاه کتاب های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند و دوست‌داران کتاب هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۱ می توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.
 

عرضه ۵ هزار عنوان کتاب نفیس در نمایشگاه کتاب سرخس


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخس ادامه داد: تمام تلاش اداره ارشاد سرخس این است که هنرمندان شهرستان به نقطه مطلوب برسند و ریل گذاری مطلوب صورت بگیرد تا اقدامات نتیحه بخش شود.‌

برتری کتاب بر فضایی برتری

در ادامه این آیین سید علیرضا مهرداد، نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه کتاب بر فضای مجازی برتری دارد، اظهار کرد: اما کتاب زمانی می تواند بر جذابیت فضای مجازی پیشی بگیرد که دارای سه عنصر تصویر، صدا و حرکت باشد.
 

عرضه ۵ هزار عنوان کتاب نفیس در نمایشگاه کتاب سرخس

وی ابراز کرد: اثر حماسی چندشاخصه دارد. از قهرمان اثر حماسی باید عمل قهرمانانه سر بزند عملی که دیگران از عمل آن عاجز هستند و انسان های منحصر به فردی پیدا می شوند و دست به عمل قهرمانانه می زنند و نیز نفع عمل قهرمان نه به نفع خود بلکه باید به نفع مردم باشد.

نویسنده دفاع مقدس ابراز کرد: افرادی چون حاج قاسم سلیمانی، رئیس علی دلواری، شهید حسین فهمیده و رستم و میرزا کوچک خان جز حماسه های ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه حماسه های اقلیمی جزء مفاخر سرخس هستند، افزود: حماسه هایی در یک اقلیم و بومی مانند سرخس اتفاق می افتد و نسل جدید خبر ندارد. فردی که می تواند آن را تبدیل به حماسه ملی می کند کسی نیست جز نویسنده. او با حمایت های مجموعه فرهنگی چون پالایشگاه شهید هاشمی نژاد پژوهش می کند و یافته ها را به حماسه تبدیل می کند.

به گزارش ایبنا؛ در آخر این مراسم از کتاب «حدیث دل» به قلم امیر ختوانه، شاعر آیینی سرخس که با ۳۵۶ صفحه، قیمت ۳۵۰ هزار تومان و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر چارپاره روانه بازار کتاب شده است، رونمایی شد.
 

عرضه ۵ هزار عنوان کتاب نفیس در نمایشگاه کتاب سرخس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها