پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
اختتامیه سومین کنگره شعر «طلوع سرخ» در ایلام برگزار شد

ایلام- با معرفی برگزیدگان و تقدیرشدگان؛ اختتامیه سومین دوره استانی و اولین دوره منطقه‌ای کنگره شعر «طلوع سرخ» برگزار شد.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: همزمان با گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز، آئین اختتامیه سومین دوره استانی و اولین دوره منطقه‌ای سوگواره شعر «طلوع سرخ» با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)، مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های ایلام و کردستان و شاعران شاخص آئینی استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان، در محل سالن اجتماعات هتل زاگرس برگزار شد.

حیدری ادامه داد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس و اربعین حسینی، خود را برای نظام اسلامی ایران ثابت کرد و از دل این مردم شاعرانی پرورش پیدا کردند که با قلم خود از دین و فرهنگ و هویت و کیان و ناموس ما دفاع می کنند.

وی ضمن تشکر از پایگاه مقاومت بسیج استانداری ایلام، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، ادارات و دانشگاه ها در برگزاری سوگواره طلوع سرخ گفت: تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان و برگزاری کارگاه های شعر و ادب مورد توجه کتابخانه‌های استان قرار دارد و خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این راستا توسط این اداره کل انجام می شود.

حیدری خاطر نشان کرد: این سوگواره، با هدف پاسداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و تشویق شاعران و سرایندگان، سومین دوره استانی و اولین دوره منطقه‌ای سوگواره شعر «طلوع سرخ» برگزار شد.

وی با تبریک به منتخاب و تقدیر از کمیته داوری؛ برگزیدگان و شایستگان تقدیر این سوگواره را به شرح زیر اعلام کرد:

الف) شعر سنتی (کلاسیک)

زهرا شعبانی، استان خوزستان، شهر اهواز - برگزیده

خدیجه نصیری، استان ایلام، شهر دره شهر- برگزیده

محمد وطن خواه، استان کردستان، شهر بیجار - برگزیده

مریم پیروزان، استان ایلام، شهر دره شهر - برگزیده

حجت الله کفشیری، استان خوزستان، شهر اهواز- شایسته تقدیر

زینب فرضی، استان ایلام، شهرستان دهلران - شایسته تقدیر

ب) شعر سپید

اکرم نوری، استان خوزستان، شوش - برگزیده

زینب رحمانی، استان خوزستان، شهر ماهشهر- برگزیده

سید ابراهیم موسوی، استان لرستان، شهرالیگودرز- برگزیده

پویا اقرانی، استان خوزستان، شهر اهواز - شایسته تقدیر

ج) شعر بومی

شعر کُردی ایلامی: جلال کوهی، استان ایلام، شهر ایوان - برگزیده

شهر کُردی سورانی: محمد رحیمی رضوان، استان کردستان، شهر بیجار - برگزیده

شعر لُری: علی مرادی، استان ایلام، شهر مهران - برگزیده

به گزارش ایبنا؛ آئین اختتامیه سومین دوره استانی و اولین دوره منطقه‌ای سوگواره شعر «طلوع سرخ» در سطح استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان به میزبانی استان ایلام روز چهارشنبه ۲۵ بهمن در سالن جلسات هتل زاگرس ایلام با اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها