پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
سرودن ترانه در استان هرمزگان رکود دارد

هرمزگان - شاعر و مدیر مسئول موسسه کرگین ترانه و موسیقی هرمزگان گفت: در حال حاضر سرودن ترانه در استان هرمزگان دچار رکود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اطهر قوامی با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان گفت: در حال حاضر ترانه در استان هرمزگان رکود دارد به این دلیل که در سال‌های گذشته در واقع ما ترانه‌های فاخرتری داشتیم.

وی ادامه داد: درگذشته مجید ذاکری، محمدعلی قویدل فرد، فرزانه فرخی‌نژاد، شیوا شاکری، آیه دمی زاده، مهدی دمی زاده، مهدی محمودی، علی برزکار و … با ذوق و شوق ترانه می‌نوشتند اما در حال حاضر این انگیزه به شدت کاسته شده و به همین تناسب نیز آثارشان کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت کرگین هنر هرمزگان افزود: یکی از تاسف‌های من این است که خواننده‌های ما کارهای فاخر را انتخاب نمی‌کنند، بلکه دنبال آثاری هستند که بیشتر مخاطب پسند است. مثلاً کارهایی که بیشتر نوجوانان علاقه‌مندند را کار می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای انقلاب بندرعباس اضافه کرد: الان ملودی جان کلام را گرفته است. خوانندگان ترجیح می‌دهند از آثار فاخر دوری کنند و به سمت آثار بازاری و ساده روی بیاورند. البته این مختص بندرعباس نیست بلکه با توجه به عوض شدن ذائقه مردم اخیراً خواننده‌هایی روی کار آمده‌اند که در واقع خواننده هم نیستند و بدون شناخت ادبیات و موسیقی و عدم شناخت ذائقه اصلی مردم به خلق اثر می‌پردازند.

شاعر و نویسنده هرمزگانی با اذعان به پیشرفت موسیقی افزود: بعضی از موزیسین‌ها، ملودی‌هایی ارائه می‌دهند که امکان ندارد کلمات و اصطلاحات و اشعار و ترانه‌های فاخر را روی آن‌ها گذاشت.

اطهر قوامی، شاعر کلاسیک سرا، سپید سرا و پست مدرن مولف کتاب‌های «زنی که شکل شما نیست» و «عاشقانه‌های روی مین» است.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها