دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد» برگزار می‌شود

همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد» همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور معرفی و بررسی اسناد فعالیت‌های ساواک، در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور معرفی و بررسی اسناد فعالیت‌های ساواک، در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار می‌شود.

همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ در سالن همایش معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران (ساختمان گنجینه) برگزار می‌شود.

در این همایش یک روزه قاسم تبریزی پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و موزه عبرت موضوع «عملکرد اداره کل سوم ساواک» و محمدتقی تقی‌پور نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره «مناسبات امنیتی حکومت پهلوی و رژیم صهیونیستی» مطالب خود را ارائه خواهند داد.

بخش دیگری از این همایش به صحبت‌های مصطفی جوان درباره «نقش و عملکرد ارتشبد حسین فردوست در دفتر ویژه اطلاعات» اختصاص دارد، شاداب عسگری نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر و دفاع مقدس موضوع «ساواک در گام آخر» را بررسی می‌کند و علی‌اکبر علیمردانی پژوهشگر تاریخ معاصر و رئیس پیشین مرکز بررسی اسناد تاریخی سرفصل «ملاحظات تاریخ نگارانه دربهره گیری از اسناد ملّی» را شرح می‌دهد.

لازم به توضیح است حضور عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی در این همایش علمی آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها