چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
عضویت رایگان تا ترویج کتاب‌های حوزه انقلاب در کتابخانه‌های عمومی لرستان

لرستان - به مناسبت چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در راستای ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در آستانه چهل و پنجمین سالروز «پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران» و ایام الله دهه فجر و در راستای ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب اسلامی و زدودن غبار تحلیل‌های نادرست و مغرضانه از رویدادها، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ترویجی را در سراسر استان لرستان برگزار می‌کند.

علاوه بر عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، فضاسازی کتابخانه‌ها متناسب با ایام الله دهه فجر از جمله نصب پرچم بر سردر کتابخانه‌ها، برپایی مراسم جشن انقلاب اسلامی همراه با ندای الله اکبر و نورافشانی در کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های منتخب شهرستان‌ها در شب ۲۲ بهمن با حضور اعضا از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در این ایام است.

در این روزها همچنین تکریم خانواده‌های معزّز شهدا، برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، جهاد تبیین و روشنگری برای حضور پرشور مردم در انتخابات، برگزاری ویژه‌برنامه‌های محافل ادبی و محافل قرآن و عترت به منظور اهمیت مقاومت و ظلم‌ستیزی و سیره رسول اکرم (ص) همزمان با عید مبعث، نشست‌های خاطره‌گویی از سوی شکنجه‌شدگان در زندان‌های ساواک و تبیین وضعیت ایران در دوره رژیم پهلوی مورد تأکید است.

مسابقات سراسری قرآن در قالب «تفسیر سوره فجر» ویژه عموم شرکت‌کنندگان و «پویش حفظ جمعی هر ماه یک سوره» ویژه همکاران از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی (سماک)، برنامه‌های مطالعاتی و کتابخوانی با محوریت کتاب‌های معرفی شده در پوسترهای «کتاب‌خوان ماه» بهمن و «این چند کتاب»، نشست‌های فرهنگی اعم از نقد و بررسی کتاب، کرسی‌های آزاداندیشی و مسائل روز مرتبط، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده ویژه ایام الله دهه فجر است.

کتابخانه‌های عمومی همچنین در این ایام به برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و خردسالان پرداخته و طی نشست‌هایی بزرگان ایرانی و انقلابی و دستاوردهای آنان را معرفی خواهند کرد.

بهره‌برداری از ظرفیت گروه‌های سرود و تقدیر از گروه‌های سرود برتر «جشنواره نوای کتاب» از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام الله دهه فجر انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها