سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
نشان درجه یک هنر به سیمین‌دخت وحیدی اهدا شد

آیین اهدای نشان درجه یک هنر به بانو سیمین دخت وحیدی، شاعر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین اهدای نشان درجه یک هنر به بانو سیمین دخت وحیدی، شاعر انقلاب با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، رضا اسماعیلی، دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محمدجواد کامور بخشایش، دبیر بیست‌ودومین دوره جشنواره قلم زرین، حامد محقق، معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران و سردار گلعلی بابایی، دبیر شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌احمد» و جمعی از شاعران و نویسندگان کشور سه‌شنبه(۱۰ بهمن‌) برگزار شد.

احمدوند با تاکید بر ضرورت تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری کشورخاطرنشان کرد: زمانی که در سازمان زیباسازی شهرتهران حضور داشتم، یکی از موضوعات این بود که چه کاری می‌توان برای شناخت افراد نخبه و هنرمند درمحل زندگی آن‌ها انجام داد؛ به این فکر کردم، کاش، کاشی‌هایی طراحی و سردرمنزل این افراد نصب می‌شد که معلوم شود این منزل یک شخص ماندگار است. دراین شهر این قدر افراد شاخص زندگی می‌کنند و اگر بشود برای شناسایی آن‌ها کاری کرد، خوب است.

حامد محقق، معاون شعر و ادبیات خانه کتاب و ادبیات ایران درباره دیوان شعر بانو سیمین دخت وحیدی، توضیح داد: کار تنظیم و تدوین آثار ایشان زیرنظر استادان محترم آقایان اسماعیلی و اسرافیلی و محدثی درحال انجام است و مراحل پایانی را می‌گذراند.

در ادامه رضا اسماعیلی، شاعر و پژوهشگر ادبی و عضو هیئت علمی هجدهمین جشنواره شعر فجر درباره غزل بانو سیمین‌دخت وحیدی، عنوان کرد: زبان ایشان بسیار با طراوت و نو است و تعابیرکلیشه‌ای را خیلی کم می‌بینیم. زبان در اشعار ایشان کهنگی ندارد و تعابیر امروزی است؛ به‌اصطلاح غزل‌های ایشان جوان است که به‌عنوان امتیاز آثار ایشان شناخته می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ در این دیدار صمیمانه علی فروغی، فرزند بانو سیمین دخت وحیدی، شعرهای «شعرهای اما دریغ»، «فریاد اساطیری»، «ردیف شعر من» و «قرآن بخوان» را از مجموعه شعر «این قوم ناگهان» خواند.

این دیدار با اهدای نشان درجه یک هنری به بانو سیمین دخت وحیدی و گرفتن عکس یادگاری جمعی به‌پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها