دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی خرمدره هستند

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره عضویت دارند، گفت: از کل اعضا ۳ هزار و ۲۵۰ عضو کودک و نوجوان هستند.

عبدالحسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۷ باب کتابخانه عمومی در شهرستان خرمدره فعال است.

وی با اشاره به اینکه از کل کتابخانه‌های فعال شهرستان ۴ باب شهری و سه باب روستایی است، گفت: کتابخانه‌های شهری شامل کتابخانه (کوثر، افق، شهید مدرس و دکتر اصغر عزیزی) و کتابخانه‌های روستایی نیز شامل استاد شهریار قلعه حسینیه، پیام نصیر آباد، توحید سوکهریز است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره عضویت دارند، گفت: از کل اعضا ۳ هزار و ۲۵۰ عضو کودک و نوجوان هستند.

بختیاری با بیان اینکه تعداد اعضای کودک یک هزار و ۷۵۰ نفر معادل ۳۵ درصد و اعضای نوجوان یک هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۳۰ درصد از کل اعضاست، افزود: خوشبختانه عضوگیری خوبی در این بخش وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان ۱۱۴ هزار جلد است، گفت: هر سال به تعداد کتاب‌های موجود در مخازن کتابخانه‌ای افزوده شده و منابع هم به روز می‌شود.

وی در ارتباط با رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی در بحث تبدیل آنها به باشگاه‌های فرهنگی گفت: باید برای نیل به این هدف در ایجاد و تقویت گفتمان کتاب و کتابخوانی در جامعه تلاش کرد؛ چرا که مهمترین نهاد تاثیر گذار در ایجاد انگیزه کتابخوانی خانواده است.

بختیاری گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود شهروندان به صورت خانوادگی عضو و به کتابخانه مراجعه و ضمن شرکت در برنامه‌های فرهنگی کتابخوان کتاب امانت گرفته و مطالعه کنند چرا که اولین و موثرترین الگوی کودکان پدر و مادر بویژه مادر است.

وی به تاثیرات مثبت مطالعه در شخصیت فردی و اجتماعی شهروندان اشاره کرد و افزود: کتابخوانی باعث توسعه فردی و ارتقای آگاهی‌های فردی و افزایش آگاهی اجتماعی شده و موجب کاهش استرس و همچنین مقابله با بیماری‌های روحی و تقویت ذهن و حافظه می‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط