دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
پرداختن به تاریخ هنر انقلاب یک مقوله جدی است/ «سلحشور» چگونه خلق شد؟

قم – نویسنده کتاب سلحشور با اشاره به روندی که کتاب سلحشور برای خلق شدن طی کرده است، تاکید کرد: پرداختن به تاریخ هنر انقلاب یک مقوله جدی است.

معین عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم با بیان اینکه از قبل درگیر یک کلان پروژه و کلان مسئله بودم، گفت: قصه هنر انقلاب یک هنر جدی است و در این ۴۰ سال که از انقلاب گذشته پیشرفت‌های بسیاری در عرصه هنر داشته‌ایم و آدم‌های زحمتکشی در این عرصه کار و فعالیت کردند، محصول خلق کردند و مفاهیم انقلاب را به مخاطب انتقال دادند.

نویسنده کتاب «سلحشور» بیان کرد: در این بازه زمانی نسبت به تاریخ هنر انقلاب کمتر پرداخته شده است. به نظرم پرداختن به تاریخ هنر انقلاب یک مقوله جدی است.

وی ادامه داد: من چند سالی درگیر قصه هنر انقلاب بودم و پژوهش می‌کردم. در روند تحقیق و پژوهش به این مسئله رسیدم که ما سرمایه‌های انسانی داریم و درباره آن‌ها به صورت مکتوب اثری خلق نشده و خاطرات آنها برای نسل جدید که می‌خواهند در عرصه هنر فعالیت کند و می‌تواند الگوبخش باشد و البته به عنوان یک میراث فرهنگی حفظ شود، چاپ نشده است.

عارفی افزود: من لیستی از سریال‌هایی که بعد از انقلاب تولید شد و توانسته بود با مخاطب ارتباط بگیرد را جمع کرده بودم که در صدر این لیست سریال یوسف پیامبر بود که یک سریال موفق و پر بیننده به شمار می‌رفت. آنچه مرا جذب کرد این بود که چگونه سریال محبوب شد و مخاطب ارتباط گرفت. لذا شروع کردم به جمع آوری خاطرات عوامل این سریال و از نشریات، مصاحبه‌ها آنها را جمع کردم و شاکله سریال یوسف از ایده تا پخش جهانی کنار هم قرار گرفت.

این نویسنده و فعال عرصه هنر تصریح کرد: شخصیت آقای سلحشور برای من جذاب بود و دوست داشتم به این شخصیت بپردازم. علاقه من بعد از جمع‌آوری خاطرات عوامل سریال به ایشان بیشتر شد. لذا تصمیم گرفتم خاطرات ایشان را هم جمع کنم.

عارفی یادآور شد: خاطرات زندگی آقای سلحشور به عنوان هنرمند انقلابی و مجاهد فرهنگی و کسی که هنر ارزشی را نه تنها در داخل مرزهای کشور که در عرصه جهانی انتقال داد، جذابیت بسیاری برای مکتوب شدن داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها