یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
جشنواره «هدهد سفید» با شناخت برترین‌ها به کار خود پایان داد

هرمزگان - سرداور بخش استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان «هدهد سفید» در هرمزگان گفت: این جشنواره در هرمزگان با شناخت برترین‌ها به کار خود پایان داد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، گفت: اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه «نشان هُدهُد سفید» شنبه ۷ بهمن‌ماه، با حضور داوران کودک، نوجوان، کتابداران و جمعی از شرکت‌کنندگان کودک، نوجوان در سالن نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با شناخت برترین‌ها به کار خود پایان داد.

والا ادامه داد: سیزده کودک و نوجوان به نام‌های محمدامین بازه، محمدحسن زمانی، سوگند آزادی، نرجس جنگجوی مادوانی، ایدا رئیسی سرخونی، یسنا رامشگر، سونیا اروانه، ام البنین بواسی، یکتا عالیقدر، فاطمه بنع و ایمان شاه پری از بندرعباس در مرکز هرمزگان، ثنا صادقی از جزیره ابوموسی در جنوبی ترین نقطه ایران و آدرینا ایزدی از شهرستان حاجی آباد در شمال استان در این طرح به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی اضافه کرد: همچنین شش کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان شامل زیبا بنایی، زهرا پورحسن، معصومه بازه، منا احمدی سرخونی و سکینه بازه از شهرستان بندرعباس و طاهره وجدانی خمیری از شهرستان خمیر در غرب بندرعباس در این طرح حضور فعال داشتند.

این ناشر هرمزگانی افزود: داورانی که به کتاب‌های پرامانت در کتابخانه‌های استان هرمزگان رای داده بودند، در مورد کتاب‌های مورد علاقه خود گفت‌وگو کردند و دلایل علاقه‌مندی خود را به این کتاب‌ها بیان کردند.

نویسنده حوزه کودک استان، هدف از برگزاری جایزه هدهد سفید را تقویت روند کتاب‌های تألیفی کودکان و نوجوانان، پشتیبانی از آثار ایرانی ویژه این رده‌های سنی، تشویق پدیدآورندگان و مؤلفان و معرفی محبوب‌ترین کتاب‌های تألیفی از نظر خوانندگان کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی کشور دانست.

او در ادامه اظهار داشت: از میان کتاب‌های تألیفی کودک و نوجوان راه‌یافته به قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی در یک سال و کتاب‌هایی که برپایه آمار بیشترین درخواست امانت را در کتابخانه‌های عمومی داشته‌اند، ۱۵۰ عنوان کتاب ویژه کودکان (تا ۱۲ سال) و ۱۵۰ کتاب ویژه نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال) فهرست شدند.

والا همچنین گفت: کارشناسان کتاب و کتابداران خبرۀ کتابخانه‌های عمومی نیز به این ۳۰۰ عنوان کتاب، برپایه نگاه کارشناسی و ویژگی‌هایی مانند «تأثیر، نحوه، اشتیاق مخاطب، ارزش‌های ادبی و حرفه‌ای و محتوای کتاب»، امتیاز داده بودند.

این شاعر هرمزگانی سرانجام با مثبت ارزیابی کردن این جشنواره گفت: در پایان نیز یک فهرست از سی کتاب از مولفان ایران چون: مصطفی رحماندوست، محمدرضا مرزوقی، کلر ژوبرت، فرهاد حسن زاده، هوشنگ مرادی کرمانی، شکوه قاسم‌نیا، ناصر کشاورز، مهدی آذری یزدی و… به عنوان آثار محبوب و پرطرفدار حوزه کودک تهیه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها