یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کارگاه آموزشی چگونه داستان بنویسیم در قشم/ اهدای کتاب به کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان

هرمزگان - کارگاه آموزشی چگونه داستان بنویسیم در قشم، تا اهدای کتاب به کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان و ...عناوین اخبار کوتاه  فرهنگی و ادبی استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رویدادهای کتاب محور و اخبار ادبی استان هرمزگان از کارگاه آموزشی «چگونه داستان بنویسیم» در جزیره قشم، اهدای کتاب ۴ دانش‌آموز پارسیانی به کتابخانه نبی اکرم (ص) زادگاهشان، حضور تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان و برگزاری جشن تکلیف دختران با محوریت کتاب و کتابخانه در روستای ایسین بندرعباس را در این بسته خبری درج شده‌اند.

کارگاه آموزشی چگونه داستان بنویسیم در قشم

کارگاه آموزشی «چگونه داستان بنویسیم» با تدریس ریحانه جعفری نویسنده و مترجم مطرح کشوری در مرکز فرهنگی هنری جزیره قشم برگزار شد.

نویسنده و خالق کتاب «پرژنیوم» ضمن معرفی خود و آثارش برای دانش آموزان، عناصر و نکات مهم در نویسندگی را بیان کرد و گفت: عناصر داستان به شما کمک می‌کنند تا ساختار اصلی داستان را بشناسید و آن را تجزیه و تحلیل کنید.

وی ادامه داد: درون مایه، شخصیت، زمان و مکان، زاویه دید، طرح یا پیرنگ، کشمکش و گره‌گشایی از جمله عناصر داستان بشمار می‌روند.

جعفری افزود: یادگیری عناصر داستان نه تنها به شما کمک می‌کند تا دید دقیق‌تری نسبت به ساز و کار داستان خود داشته باشید بلکه همزمان دنیای بررسی داستان‌های دیگر را هم به روی شما باز می‌کند. بنابراین یکی از تمرین‌های جذاب دیگری که می‌تواند به داستان نویسی شما کمک کند تجزیه و تحلیل داستان‌های سایر نویسنده‌ها از دید عناصر داستان است.

در ادامه این کارگاه، با گفت‌وگو و پرسش و پاسخ حاضرین با نویسنده و تمرین عملی نوشتن یک داستان کوتاه که با الهام از ابزار ساده انتخاب شد موجب خلق داستان‌های علمی، تخیلی، طنز و رئال شد که بازخورد خوبی برای دانش آموزان داشت.

گفتنی است، با استقبال دانش آموزان از این کارگاه آموزشی، از این پس تشکیل کارگاه هفتگی آموزش داستان نویسی برای علاقمندان به صورت مستمر در این مرکز برقرار خواهد شد.

اهدای کتاب به کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان

مسئول کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا از اهدای کتاب ۴ دانش‌آموز پارسیانی به این کتابخانه خبر داد.

حلیمه روشن زاده عنوان کرد: در پویش اهدای کتاب به این کتابخانه عمومی، حسین احترامی ۱۲ جلد، صدیق مینایی۳ عنوان، یوسف غفاری ۳ عنوان و محمد علی رنجبر ۲ عنوان کتاب هدیه دادند.

وی گفت: پیش از این نیز دو خانواده و یک کودک ۹ ساله، فرهنگ پسندیده اهدای کتاب به این کتابخانه را به صورت مجزا انجام داده بودند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد تا جامعه خیرین نیز به جمع این اهداکنندگان بپیوندند.

حضور دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در جزیره قشم

دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، ۷ بهمن ماه وارد جزیره قشم شدند و به مدت ۴ روز در شهر قشم و روستاهای مناطق مختلف جزیره به اجرای برنامه‌های شاد و نشاط بخش خواهند پرداخت.

این تماشاخانه ها قرار است طی ۱۲ روز در شهرستان ها و جزایر استان هرمزگان نمایش تئاتر عروسکی را برای عموم به نمایش بگذارند. این دو تماشاخانه سیار از ۸ تا ۱۹ بهمن ماه با بیش از ۶۰ اجرا در شهرستان‌ها و روستاهای مناطق مختلف استان میهمان هرمزگانی‌ها خواهند بود.

با ورود تماشاخانه ها به هرمزگان و استقرار در شهرستان قشم از ۸ تا ۱۱ بهمن ماه به ترتیب در شهرها و روستاهای: درگهان، کووه ای، قشم (محله فینی ها)، پی پشت، زینبی، قشم (سینما دریا)، گیاهدان، رمکان، قشم (زیرانگی)، کاروان، توریان، قشم، باسعیدو، دولاب، گوران، طبل، سلخ، سهیلی، کورزین و لافت اجرا خواهند کرد.

این تماشاخانه ها در قشم علاوه بر اجرای برنامه‌های شاد و نشاط‌بخش با اجرای نمایش عروسکی برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها روی تریلی لحظات شادی را به ارمغان خواهند آورد.

این تماشاخانه ها همچنین از ۱۲ تا ۱۹ بهمن ماه با حضور در حوزه مرکز و شرق استان در شهرستان‌ها و روستاها برای عموم مردم برنامه اجرا خواهند کرد.

برگزاری جشن تکلیف دختران در کتابخانه فرهیختگان ایسین

مسئول کتابخانه فرهیختگان ایسین از برگزاری جشن تکلیف دختران در سالن اجتماعات کتابخانه خبر داد.

زهرا پورحسن بیان داشت: همزمان با شروع ایام البیض جشن تکلیف دختران با همکاری دبستان دخترانه بصیرت در سالن اجتماعات کتابخانه برگزار شد.

وی ادامه داد: سخنرانی، سرود خوانی، دکلمه خوانی و اجرای مسابقه از مهمترین برنامه‌هایی بود که در این روز برگزار شد.

پورحسن در پایان هدف از اجرای این برنامه را توسعه و تعمیق فرهنگ نماز، تربیت، اصلاح و راه های جذب دانش آموزان به نماز از طریق کتاب و کتابخانه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها