یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
کودکان و نوجوانان سنندجی با کتاب دوست شدند

کردستان - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی در قالب پویش دوستی با کتاب خبر داد و گفت: در همین راستا کودکان و نوجوانان سنندجی در پنج گام فرهنگی با کتاب دوست شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حمیدرضا گوهری شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه بحث کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره چهار سنندج اظهار کرد: در نخستین روزهای بهمن، پویش دوستی با کتاب با مشارکت و همکاری آموزشگاه شهیده ناهید فاتحی کرجو سنندج اجرا شد.

وی با بیان اینکه این پویش در چند بخش به اجرا در آمد، افزود: در گام اول از کودکان ونوجوانان در خواست شد که به کتابخانه‌های شخصی خود سری بزنند و هر کدام از آنها دو عنوان کتاب با خود همراه بیاورند و این کتاب‌ها یک بار دیگر توسط بچه ها مورد مطالعه قرار گرفت.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: گام دوم با توجه به ارزش محتوایی بالای نشریات به ویژه نشریات کوشش و رشد، از اعضا خواسته شد، ضمن مطالعه کامل نشریات خود را جهت معرفی این نشریه به دوستانشان آماده کنند.

گوهری با اشاره به این نکته که کودکان و نوجوانان باید در رأس فعالیت‌های کتاب محور قرار گیرند، افزود: در گام سوم این پویش از کودکان و نوجوانان دعوت شد در فعالیت‌های کتاب محور چون شاهنامه خوانی، شعرخوانی، قصه گویی مشارکت کنند.

وی گام چهارم این پویش را دیدار و آشنایی با مؤلفان و نویسندگان مطرح اعلام کرد و گفت: در گام چهارم این پویش، ضمن تدارک یک ویژه برنامه از رفیع افتخار نویسنده کودک و نوجوان دعوت به عمل آمد تا علاوه بر اینکه آن‌ها با چهره‌های برتر ادبیات آشنا شوند؛ در کارگاه بحث کتاب نیز شرکت کنند.

کودکان و نوجوانان سنندجی با کتاب دوست شدند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اضافه کرد: در اولین روزهای بهمن رفیع افتخار، نویسنده حوزه کتاب کودک در طی دو روز، هشت کارگاه بحث کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره چهار سنندج را برای ۱۰۰ نفر از اعضای مرکز برگزار کرد.

وی یادآوری کرد: از دیگر فعالیت‌های اجرایی در این پویش؛ امضای کارت‌های یادبود از نویسنده کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه از دست سازه‌های کودکان و نوجوانان برپایی نمایشگاه از کتاب‌های دست ساز اعضا بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها