پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
رونمایی از یادمان «غمام همدانی» و «آزاد همدانی»

همدان - همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین علی(ع) از یادمان دو شاعر نامدار غمام همدانی و آزاد همدانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر پنج‌شنبه یادمان مزار دو شاعر نامدار غمام همدانی و آزاد همدانی که در آرامگاه شاهزاده حسین (ع) قرار دارد، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان و جمعی از شاعران و ادیبان همدانی رونمایی شد.

رونمایی از یادمان «غمام همدانی» و «آزاد همدانی»

پاسداشت شعرا و ادبا حفظ هویت ملی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: این امامزاده از گذشته به عنوان مرکزیت شهر همدان و محل رجوع مردم همدان بوده و برکات زیادی داشته است.

مسعود ویژه با بیان اینکه امامزاده حسین (ع) همواره مثل خورشیدی بوده که مردم از این خورشید نور می‌گرفتند و ستارگانی نیز همواره حول این خورشید بودند گفت: کشورهای مختلف به هویت فرهنگی خود بسیار اهمیت می‌دهند و از بزرگان خود تجلیل کرده و هویت‌های تاریخی و فرهنگی خود را حفظ می‌کنند اما گاهی ما اندوخته‌های خود را وقتی زنگار و غبار می‌نشیند، فراموش می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: امروز ما غبار و زنگار از مزار دوتن از بزرگان و شاعران برمی‌داریم که سالها در همدان زیسته‌اند و ما مردم مدیون این دو بزرگ هستیم.

وی تاکید کرد: ما باید قدردان بزرگان، فرهیختگان، دانشمندان و شاعران و…باشیم که برای فرهنگ این مرز و بوم تلاش کرده‌اند و اکنون ما جرعه‌نوش آثاری هستیم که از اینها به جای مانده است.

ویژه تاکید کرد: با حفظ و احیای مزار و آرامگاه بزرگان و پاسداشت شعرا، ادبا و نویسندگان و بزرگان علم و ادب می‌توانیم این آثار را برای نسل‌های بعدی حفظ کنیم.

شاعر گریزان از حق‌گویی ماندگار نخواهد بود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان نیز با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری امامزادگان باید محل آرامش مردم باشند اظهار کرد: از دغدغه‌های مهم بشریت سه چیز است که شامل شناخت حق، شناخت باطل و استقامت در مسیر است که در این زمینه زبان شعر برای بیان حق و حقیقت زبان مهمی است.

حمید ترکمان بیان کرد: اگر شاعری از ناحق گریزان نباشد ماندگار نخواهد بود، واین دو شاعر بزرگ نیز همواره دنبال دفع باطل و بیان حقیقت بودند که ماندگار شدند و اکنون یادمان آنها ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در هر عرصه‌ای برای شناخت حق و دفع باطل تلاش کنیم و پا در مسیر حق و حقیقت بگذاریم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها