سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کتاب «شهر پژوهی در سه اثر هنری از دیوید لینچ، جان کیج و یوهانی پالاسما» منتشر شد

کتاب «شهر پژوهی در سه اثر هنری از دیوید لینچ، جان کیج و یوهانی پالاسما» نوشتهٔ مانی طالبی از انتشارات فرهنگ ایلیا در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. این کتاب با ۱۳۲ صفحه جلد شومیز به قیمت ۱۰۰ هزار تومان وارد بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «شهر پژوهی در سه اثر هنری از دیوید لینچ، جان کیج و یوهانی پالاسما» نوشتهٔ مانی طالبی از انتشارات فرهنگ ایلیا در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. این کتاب با ۱۳۲ صفحه جلد شومیز به قیمت ۱۰۰ هزار تومان وارد بازار کتاب شد.

این کتاب با موضوع معماری از نگاه چندوجهی مباحثی را تحت عنوان شهرپژوهی و مطالعه بر روی فضاها و اجتماعات شهری مورد واکاوی قرار می‌دهد. یکی از عناوینی که این کتاب را جذاب کرده است شناخت زمینه‌های سبک‌شناختی و زیبایی‌شناسانهٔ برخی از آثار هنرمندان برای تبیین عنوان این کتاب است.

نویسنده در این کتاب با تمرکز بر قطعهٔ موسیقی «''۳۳ '۴ سکوت»، اثر معماری «خانهٔ سکوت» و فیلم جادهٔ مالهالند باتکیه‌بر سکانس «باشگاه سکوت»، شهر پژوهی را با رویکرد سوسیالیستی مفهوم می‌بخشد.

کتاب «شهر پژوهی در سه اثر هنری از دیوید لینچ، جان کیج و یوهانی پالاسما» بیشتر از آنکه در حوزهٔ معماری و شهرنشینی قرار بگیرد به مفهوم معناشناسی "سکوت" در حوزهٔ فلسفه می‌پردازد.

نکتهٔ قابل‌تأمل این کتاب گنجاندن هنر موسیقی، معماری، سینما در کنار یکدیگر است و به تضادهایی می‌پردازد که هر کدام در درونشان وجود دارد و در نهایت با ربط‌دادن تضادها به معنایی از حقیقت واکاوی می‌شوند.

کتاب «شهر پژوهی در سه اثر هنری از دیوید لینچ، جان کیج و یوهانی پالاسما» برای علاقه‌مندان به حوزهٔ سینما، موسیقی، معماری و فلسفهٔ شهرپژوهی قابل‌استفاده می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها