چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
مصطفی رحماندوست جدیدترین کتاب‌های خود را به محفل ادبی آفتاب هدیه داد

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: مصطفی رحماندوست شاعر سرشناس سرزمینمان، جدیدترین کتاب‌های خود را به این محفل هدیه داد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، گفت: مصطفی رحماندوست شاعر خوش ذوق حوزه کودک برخی از جدیدترین کتاب‌های خود را برای اعضای محفل ادبی آفتاب هدیه کرده‌اند و برای کودکان و نوجوانان محفل ادبی آفتاب پیام صوتی نیز فرستادند که این اتفاق موجب شادی عمیق کودکان و نوجوانان شد.

وی ادامه داد: در بخش عمده این جلسه کتاب «به نام دوستم خدا» از سروده‌های این شاعر و نویسنده فرهیخته برای کودکان و نوجوانان محفل ادبی آفتاب خوانده شد.

این ناشر هرمزگانی افزود: «به نام دوستم خدا» مجموعه‌ای از شعرهای کودک، سروده مصطفی رحماندوست است که نشر پیدایش این کتاب را با تصویرگری‌های زیبای هدی حدادی در مجموعه دو جلدی شعر کودک منتشر کرده است.

این مولف اضافه کرد: شعرهای این مجموعه همگی با موضوع خداوند است که به دلیل سادگی و روان بودن اشعار، همچنین مفاهیم دلنشین و قابل فهم برای کودکان؛ مورد استقبال کودکان قرار گرفت به گونه ای که برخی از کودکان علاقه مند بودند که خودشان این اشعار با مجدداً در جمع بازخوانی کنند.

والا ابراز داشت: رحماندوست شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان هستند که از وی اشعار زیادی در کتاب‌های درسی به چاپ رسیده که معروف‌ترین آنها، شعر «انار؛ صد دانه یاقوت» است.

با توجه به آشنایی کودکان و نوجوانان با این شعر و با توجه به هفته بلندخوانی کتاب در پایان محفل این شعر نیز توسط کودکان و نوجوانان، همخوانی شد.

دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس در پایان اظهار کرد: در جلسات پایانی سال به نوعی تلاش می‌شود با ارزیابی فعالیت‌های سال گذشته تمرکز جمع بر روی تولید محتوای قابل ارائه و ترغیب کودکان به تولید اثر باشد. از این رو در بخش ابتدایی جلسه ضمن گفت‌وگو در مورد مفاهیم بنیادی خلق یک اثر کودکان و نوجوانان محفل ادبی، در مورد آثار خود صحبت کردند و قصه های پرداخته شده در ذهن خود را در جمع بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها