چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
۱۵۰ جلد کتاب به معتکفین نوجوان اهدا شد

لرستان - از سوی انتشارات هاویر ۱۵۰ جلد کتاب به عنوان هدیه معرفتی به نوجوانان معکتف مسجد امام حسن عسگری (ع) خرم‌آباد اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، مدیر مسئول انتشارات هاویر در این‌باره گفت: با هدف تعالی معنوی و معرفت‌افزایی جوانان و نوجوانان، این کتاب‌ها به معتکفین مسجد امام حسن عسکری (ع) خرم‌آباد اهدا شد.

سهیمه اسدزاده گفت: «اجوبه الاستفتائات»، «داداش ابراهیم» (بیست داستان کوتاه و آموزنده از زندگی و شخصیت شهید ابراهیم هادی)، «آقا محسن» (داستان‌هایی از زندگی شهید محسن حججی)، «ملاقات در شب آفتابی»، مجموعه «آسمان چه می‌گوید» جست‌وجوی موضوعی در مفاهیم قرآن شامل: «آن سوی تن»، «دروازه ابدیت»، «ادبستان»، «خاندان پاک»، «نیکی و نیکان» عناوین کتاب‌هایی هستند که اهدا شد.

وی درباره کتاب‌های مجموعه «آسمان چه می‌گوید» گفت: کتاب «خاندان پاک» در این مجموعه مباحثی درباره اهل بیت، لزوم اطاعت در اسلام، مفهوم ولایت و توضیحاتی درباره خویشاوندی است. این کتاب با زبانی ساده و روان، مفاهیم قرآن کریم را به صورت موضوعی برای نوجوانان شرح می‌دهد و مطالب این مجلّد در قالب داستان‌های تاریخی، رویدادهای صدر اسلام و خاندان پیامبر را شرح می‌دهد و اهل‌بیت را معرفی می‌کند. در لابه‌لای مباحث، نکات اخلاقی و آموزنده درباره لزوم توجّه به مسأله ولایت و جایگاه اهل‌بیت در کامل شدن دین ذکر شده است.

اسدزاده افزود: کتاب «آن سوی تن» مباحثی درباره ماهیت روح، زندگی جسمانی، حیات پس از مرگ و عالم برزخ است که با زبانی ساده و روان، مفاهیم قرآن کریم را به صورت موضوعی برای نوجوانان شرح می‌دهد.

مطالب این کتاب در قالب داستان‌های کوتاه، ماهیت زندگی پس از مرگ را با استدلالات علمی به کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد و در لابه‌لای این حکایات، از آیات و احادیث اسلامی برای درک بهتر مطالب بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب «ادبستان» به موضوع آداب معاشرت و بعضی بنیان‌های آن می‌پردازد، افزود: در کتاب «نیکی و نیکان» نیز به موضوع احسان، انفاق و دستگیری، احترام به پدر و مادر پرداخته شده است و. کتاب «دروازه ابدیت» به موضوع مرگ، برزخ، قیامت، بهشت و جهنم می‌پردازد.

اسدزاده گفت: کتاب اجوبه الاستفتائات که به آن رساله عملیه رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) هم گفته می‌شود مجموعه‌ای از استفتائات و پرسش‌های شرعی که مطابق با فتوای آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پاسخ داده شده است.

وی درباره کتاب «ملاقات در شب آفتابی» نیز گفت: این کتاب رمانی است که در آن علی موذنی با زبان ادبیات از ایثارگران دفاع مقدس و با امضای کریم صفایی نوشته است. در این رمان نویسنده بخشی از خاطرات چند ایثارگر دفاع مقدس را مرور می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها