سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
حمایت از کتاب‌ها و طرح‌های پیشنهادی با موضوع حقوق شهروندی در زنجان

زنجان- سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری زنجان گفت: کتاب‌ها و طرح‌های ابتکاری پیشنهادی که با موضوع حقوق شهروندی ارائه شود؛ مورد حمایت شهرداری قرار می‌گیرد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه شهرداری در مسائل مربوط به حقوق شهروندی و سایر موضوعات مشارکت فعال دارد، اضافه کرد: این سازمان علاوه بر اجرای برنامه‌های مستقل با سایر ارگان‌های فرهنگی هم مشارکت می کند.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ برنامه توسط سازمان اجرایی شد، گفت: امسال هم بیش از ۷۰۰ برنامه به صورت مشارکتی و یا مستقل اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های سازمان فرهنگی مشروط به تحقق و اختصاص بودجه پیش بینی شده است، اضافه کرد: یکی از تأکیدات ما این است که برنامه‌ها صرفاً مناسبت محور نباشند؛ چراکه مناسبت‌ها مقدمه‎ای بر جریان‌سازی است، لذا مناسبت‌ها باید بخشی از برنامه‌‎های فرهنگی باشد.

کریمی افزود: خوشبختانه نگاه شورا و شهرداری حمایت از برنامه‌های فرهنگی بوده و در طول سال جاری بودجه سازمان افزایش یافته است.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری زنجان افزود: البته تحقق بودجه سازمانی مرتبط با تحقق بودجه شهرداری است؛ اما خود سازمان نیز برنامه محور پیش می‎رود و بر همین اساس بودجه هم اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان فرهنگی تعامل سازنده با مجموعه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ شهروندی بوده است، گفت: در این رابطه با کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مشترک بسیاری اجرا شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری زنجان همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: این برنامه با همکاری کتابخانه‌های عمومی اجرا خواهد شد؛ البته علاوه بر این جنگ‌های شادی نیز در مراکز فرهنگی با همکاری سازمان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط