پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
برگزاری «جشن محله ما» در مناطق مختلف همدان

همدان - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان از برگزاری «جشن محله ما» در مناطق مختلف همدان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

هادی بلاغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، از برگزاری جشنی با عنوان «جشن محله ما» در سه منطقه شهر همدان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و اظهار کرد: این جشن در کوی خضر، شهرک شهید مدنی و اعتمادیه به ترتیب در روزهای پنجشنبه، جمعه این هفته و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی جزو برنامه‌های سازمان است، گفت: در این راستا به استقبال بی‌نظیر کودکان از کتاب «شهر نمونه شهروند نمونه» چاپ آن تجدید می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه این کتاب در حوزه آموزش شهروندی بوده و برای نخستین بار در زمستان ۱۴۰۰ با موضوع محیط زیست به صورت شعر چاپ شد، افزود: کتاب‌هایی با موضوعاتی مانند معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی همدان نیز برای مخاطبان کودک در دست چاپ است که در زمان مناسب معرفی و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بی‌شک یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی همدان تولید آثار حوزه ادبیات اقلیمی و معرفی آثار تولید شده در این بخش است، افزود: در تلاشیم به سهم خود در برنامه‌های فرهنگی آن‌ها را معرفی کنیم تا شاید دیگر هنرمندان نیز به سمت تولید آثار با چنین رویکردی ترغیب شوند.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در فرهنگسراها

بلاغی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌هایی که به زودی در فرهنگسراها به صورت جدی دنبال خواهیم کرد، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است، عنوان کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در مناطق مختلف شهر وجود داشته بتوانیم گامی مثبت در این زمینه برداریم.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پیش از آغاز ایام فاطمیه برنامه‌های متنوعی را برای محلات مختلف در نظر گرفتیم که در ایام فاطمیه نیز برنامه‌های مناسبتی آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان این است که بتواند از تمام ظرفیت‌های فرهنگی محلات و شهر با سلایق گوناگون برای افزایش شور و نشاط اجتماعی در چهارچوب اولویت‌های فرهنگی شهر بهره گیرد تا در نهایت شهری پویا و سرزنده داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها