دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
مطالعه گام مهم موفقیت در نویسندگی است

مازندران-نویسنده ادبیات کودک گفت: نخستین و مهم‌ترین گام موفقیت در نویسندگی این است که شخص، اطلاعات و دانش خود را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد تا در آثار خود به نقطه قوتی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، حجت‌الاسلام سید محمد مهاجرانی در حاشیه سفر به مازندران اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال است که به عنوان نویسنده و شاعر کودکان و خردسالان فعالیت می‌کنم و خرسندم که در این سال‌ها در خدمت کودکان و خانواده‌ها بودم.

وی با بیان اینکه از ۱۵ سالگی علاقه زیادی به شعر داشتم، افزود: در خانه ما قفسه کتاب شعر و قصه بود و آن قصه‌ها را می‌خواندم، مادربزرگم هم خیلی اهل مثل بود و برای ما قصه تعریف می‌کرد ضمن اینکه مادرم هم شعرهای زیادی حفظ بود و همه اینها منجر به این شد در مسیر ادبیات کودک قرار گیرم.

این نویسنده با اشاره به اینکه برادر شهیدم خیلی من را به کتابخوانی تشویق می‌کرد، گفت: نخستین مجله را برادرم سال ۵۹ برای من خرید، از همان موقع، شوق و اشتیاق به مجله کودک در من پیدا شد و نگذاشتم این شوق فروکش کند.

مهاجرانی با بیان اینکه نویسنده ادبیات کودک، به شغل خود دلبستگی دارد، تصریح کرد: پیامبر عزیز ما عنوان یکی از آثارم است مجموعه ۱۴ جلدی را شامل می‌شود که هر یک، سیره حضرت رسول (ص) را بیان می‌کند و آغازی بود که باعث شد بیشتر به دنیای ادبیات کودک وارد شوم.

وی ادامه داد: کتابی درباره دختر بچه فلسطینی که اتفاقات تلخی برایش رخ می‌دهد و آن اتفاقات را از طریق نقاشی، بیان می‌کند در دست نگارش دارم، از زمان فاجعه غزه درگیر این کتاب بودم و دلبستگی خاصی به آن دارم که هنوز منتشر نشده است‌، احساس می‌کنم در کنار شخصیت‌های این قصه حضور دارم.

مهاجرانی خطاب به نویسندگان جوان خاطرنشان کرد: نویسندگان جوان سعی کنند مطالعه را افزایش دهند، هر اندازه مطالعه بیشتر شود سوژه‌های بیشتری برای نوشتن داند.

وی با اشاره به اینکه نویسندگی سرریز دانش انسان است، گفت: نخستین و مهم‌ترین گام موفقیت در نویسندگی این است که شخص، اطلاعات و دانش خود را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد تا در آثار خود به نقطه قوتی دست یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها