دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کرمان میزبان سوگواره ملی شعر مسیر سرخ

کرمان- مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان از انتشار فراخوان سوگواره ملی شعر «مسیر سرخ» خبر داد و گفت: کرمان میزبان این سوگواره خواهد بود و اختتامیه در چهلمین روز شهادت شهدای انفجار تروریستی در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محسن روحی در گفت‌وگو با رسانه های کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم انفجار تروریستی کرمان افزود: برای گرامیداشت این شهدا برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشنهاد شده که بخشی از آنها برای اجرا در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه این حادثه نه تنها مردم کرمان بلکه تمام ملت ایران و هر انسان آزاده‌ای را در جهان داغدار کرد، گفت: سوگواره ملی شعر «مسیر سرخ» یکی از برنامه‌هایی است که در ایام چهلمین روز شهادت شهدای انفجار تروریستی کرمان برگزار می‌شود.

این مسئول از انتشار فراخوان سوگواره خبر داد و افزود: شاعران سراسر کشور می‌توانند در سه بخش شعر کلاسیک، ترانه و سپید، نیمایی اشعار خود را به دبیرخانه سوگواره ملی شعر مسیر سرخ ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه موضوع اشعار هر آنچه که در حمله تروریستی کرمان، قلب شما را به درد می‌آورد، است خاطرنشان کرد: ارسال آثار از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۱۴۱۰۷۴۵ ممکن است.

وی با بیان اینکه این سوگواره به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام، حوزه هنری استان کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اجرایی می‌شود گفت: مهلت ارسال آثار ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ است.

روحی بیان کرد: از پنج اثر برگزیده با اهدای هزینه زیارت کربلای معلی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان تقدیر به‌عمل می‌آید که در اختتامیه سوگواره در کرمان انجام خواهد شد.

وی ترویج فرهنگ شهادت با اشعار شیوا، اطاعت از ولی امر با زبانی گویا و همچنین واکاوی ریشه‌های ظلم با بیانی زیبا را از اهداف سوگواره ملی شعر مسیر سرخ عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: بنا داریم مراسم اختتامیه به همراه شب شعر این سوگواره با حضور شاعران منتخب و شاعرانی از سراسر کشور و با حضور خانواده شهدای انفجار تروریستی در کرمان برگزار شود که در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش ایبنا، سوگواره، سوگنامه یا مرثیه شعر یا سخنی است که در سوگواری خوانده می‌شود و در آن با یاد از محاسن یک درگذشته و با به تصویر کشیدن تیره‌روزی و نگون‌بختی و شرح ماتم و اندوه بازماندگان در مخاطب ترحم و همدلی یا ترس ایجاد می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها