سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
۲ مجموعه شعر از شاعران قمپز تا کنون به چاپ رسیده است

قم – دبیر نشست محفل شعر طنز قم(قمپز ) با بیان اینکه قمپز رویش‌ها و استعدادهای خوبی را معرفی کرده است، بیان کرد: دو کتاب تا کنون از آثار شاعران قمپز به عنوان «سوهان روح» و «قمپز» چاپ شده است.

عباس احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: ادبیات طنز یک میراث هزار ساله است. خوشبختانه از سال ۹۱ با شروع به کار دفتر طنز حوزه هنری استان قم که به صورت افتخاری بنده هم در این دفتر حضور داشتم این کار آغاز شد و کارگاه‌های آموزشی داشتیم و بعد جلسات قمپز را از سال ۹۳ به صورت ماهانه چهارشنبه‌های آخر هر ماه به جز در دوره کرونا مستمر برگزار کردیم.

دبیر نشست محفل شعر قمپز، تصریح کرد: قمپز رویش‌ها و استعدادهای خوبی را معرفی کرد. در شهر قم که به هر حال جو مذهبی دارد و کار کردن در این فضا سخت است، این ظرفیت‌ها ایجاد و کشف شد.

وی بیان کرد: خیلی از این شعرا که در نشست ما شعر می‌خوانند طلبه و روحانی هستند. دو کتاب تا کنون از آثار شاعران قمپز به عنوان «سوهان روح» و «قمپز» چاپ شده است.

احمدی درباره کمبود جا برای حاضرین و مخاطبین این شب شعر، گفت: متولی برنامه حوزه هنری استان قم است اما حوزه هنری سالن مناسبی که بتواند پذیرای این جمعیت باشد ندارد و ما معمولاً از نهاد کتابخانه‌ها و شهرداری‌ها و جاهای دیگر کمک می‌گیریم که بتوانیم این محفل را منظم برگزار کنیم و به شوخی می‌گوییم قمپز مثل یک هیئت سیار شده است چون در جاهای مختلف برنامه برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: این کمبود جا باعث می‌شود مردم اذیت شوند و ما هم شرمنده مخاطب هستیم. اینکه ۲۰۰ ۳۰۰ نفر با وجود فضای مجازی و جذابیت‌هایی که هست، می‌آیند ادبیات طنز مکتوب را گوش کنند کمتر در کشور وجود دارد. این طنز مکتوب نقطه قوت شعر قم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها