یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
۲ هزار جلد کتاب به شیرخوارگاه بهزیستی و حسینیه اهل‌البیت(ع) ایلام اهدا شد

ایلام - مروج پیشکسوت کتاب و کتابخوانی در استان ایلام گفت: در دی‌ماه سال جاری، دو هزار جلد کتاب به شیرخوارگاه بهزیستی و حسینیه اهل‌البیت(ع) شهر ایلام اهدا شد.

عبدالعباس محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: این کتاب‌ها با هدف توسعه و تجهیز کتابخانه‌های شیرخوارگاه بهزیستی و حسینیه اهل‌البیت شهر ایلام اهدا و توزیع شده است.

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی به شیرخوارگاه متناسب با جامعه هدف و مربیان و تلاشگران این مکان حمایتی با محوریت کودک، روان‌شناسی و ادبیات بوده است.

محمدی با اشاره به اهمیت توجه به شیرخوارگاه‌ها، ادامه داد: اهدای کتاب به اماکن حمایتی در نگهداری کودکان و نوزادان بدسرپرست و محروم از عواطف مادری در اولویت فعالیت‌های مستمر بخش فرهنگی موسسه خیریه امیر ابوالفضل (ع) ایلام قرار دارد و در طول سال کتاب‌های مناسب و کاربردی برای مخاطبان شیرخوارگاه از سوی این موسسه تامین و تهیه و اهدا می‌شود.

محمدی ادامه داد: تجهیز کتابخانه‌های مساجد و حسینیه ها یک فضیلت بزرگ معنوی است و در طول سال در برنامه‌ریزی بلندمدت موسسه قرار دارد و تلاش می‌شود با تجهیز کتابخانه‌های این اماکن مقدس، نمازگزاران از کتاب‌های اهدایی بهره‌مند شوند.

مروج پیشکسوت کتابخوانی در استان ایلام ادامه داد: کتاب‌های اهدایی به حسینیه اهل‌البیت (ع) شهر ایلام شامل قرآن مجید، مفاتیح الجنان، ادعیه و کتاب‌های مذهبی و سیره امامان معصوم و پیامبر مکرم اسلام (ص) است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مساجد و حسینیه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه در استان ایلام مساجد و حسینیه‌های فراوانی وجود دارد که نشان از عشق و ارادت مردم این استان به دین مقدس اسلام و امامان معصوم و ائمه اطهار دارد و توصیه بزرگان و امام معصوم به خواندن کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی سر لوحه اقدامات ما در موسسه خیریه امیر ابوالفضل (ع) بوده است.

وی ادامه داد: برخی از این کتاب‌ها از سوی نهاد بین‌المللی جامعه المصطفی (ص) العالمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و نیز از محل خریدهای شخصی تهیه و توزیع و اهدا شده که از حمایت های این دو نهاد پرتلاش تقدیر می کنم.

مروج پیشکسوت کتاب، با تقدیراز تلاش‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این خبرگزاری تخصصی نقش مهم و گسترده‌ای در معرفی، انعکاس و انتشار حداکثری تلاش‌ها و اقدامات فرهنگی و کتاب‌محور دارد که به سهم خود از تلاش‌های این مجموعه فرهنگی و رسانه‌ای تقدیر و تشکر می کنم.

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مرزی مهران است و لیسانس علوم تربیتی دارد. اهدای کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در سن ۲۰ سالگی در همین شهر آغاز کرده است. با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد. با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیرابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امور خیریه به طور رسمی ادامه داده است. او در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان مروج پیشکسوت در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تقدیر قرارگرفت.

وی بیش از ۵۲ سال است که به توسعه، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در مناطق محروم و کم برخوردار استان و حاشیه‌ای شهر ایلام، مساجد، حسینیه‌ها و روستاها و… برخی از شهرهای عراق به صورت فی سبیل‌الله و فارغ از فضاهای رسانه ای و خبری مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها