یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
ارسال ۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی سفرنامه در ایلام

ایلام- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: تاکنون ۱۸۰ اثر با موضوع سفرنامه و خاطره‌نویسی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی رایحه حسینی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، بهروز ناصری گفت: جشنواره بین‌المللی رایحه حسینی از سری برنامه‌های سومین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خاطرات محرمی، خاطرات اربعینی، اولین سفرنامه و اولین خاطره با رایحه حسینی از جمله محورها و موضوعات جشنواره است، تصریح کرد: در راستای برگزاری باشکوه آئین اختتامیه این جشنواره، تاکنون ۲ پیش اجلاسیه در شهر مهران و معاونت سما در مرکز استان برگزار شده است.

ناصری عنوان کرد: پیش اجلاسیه شهر مهران به عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات که در ایام اربعین بیش از ۵ میلیون زوار از این شهر تردد می‌کنند با حضور مقامات محلی و مردم این شهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مردم ایلام افتخار میزبانی زوار امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین را دارند، گفت: یکی از اولویت‌های اساسی استان توجه به ابعاد فرهنگی کنگره اربعین است که قطعاً برگزاری این جشنواره ملی در ثبت، ضبط، بسط و گسترش فرهنگ حسینی در ایام اربعین تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با قدردانی از مسئولان استانی در راستای تعامل در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: تاکنون استانداری ایلام، صداوسیمای مرکز ایلام، اداره‌کل آموزش و پرورش، پتروشیمی ایلام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد عتبات عالیات، تعاون روستایی و … برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

ناصری خاطرنشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه توسط ۳ داور متشکل از اساتید برجسته بررسی شده و اجلاسیه نهایی در ۲۴ بهمن ماه همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها