شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
ترویج معارف دینی و رضوی با زبان گویای شعر از اهداف جشنواره شعر رضوی است

آذربایجان‌غربی _ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در راستای ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری است.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر برای ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی از جمه اهداف جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری است.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با موضوعات شخصیت حضرت رضا (ع) در قالب سرایش شعر در مدح و منقبت ابعاد مختلف شخصیتی، اجتماعی، سیاسی، معنوی، کرامات و القاب ایشان، در بخش معارف رضوی؛ بیان توصیفاتی شاعرانه از مضامین زیارت‌نامه‌های حضرت، احادیث و معارف رضوی می‌توان به تولید اثر بپردازند.

این مسئول با بیان اینکه ارائه دهندگان آثار محدودیت سنی ندارند، گفت: شرکت کنندگان می توانند فقط ۵ اثر خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزاری ۶ کارگاه نقد شعر به همراه محافل شعر رضوی را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و کشور ترکیه را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره نیز در اردیبهشت ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، گفت: شاعران کشورهای مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند آثار خود را به همراه نامه تقاضای شرکت در این جشنواره به رایزنی فرهنگی ایران در محل اقامت خود تحویل داده و یا به آدرس اینترنتی این جشنواره ارسال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۵ اسفند بوده است و شاعران باید اشعار خود را به زبان ترکی آذری ارسال کنند و اشعار نیز نباید قبلاً در کنگره یا جشنواره ایی پذیرفته شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها