چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کتاب «هیولای هستی؛ سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه» به چاپ دوم رسید

به مناسبت تجدید چاپ کتاب «هیولای هستی؛ سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه» به همت انتشارات ققنوس نشست نقد و بررسی در کافه کتاب ققنوس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «هیولای هستی؛ سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه» نوشتهٔ محمدصادق صادقی پور از انتشارات ققنوس برای دومین بار در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. این کتاب در ۳۸۵ صفحه با موضوع ترس در سینما از دیدگاه مارتین هایدگر نوشته شده است.

محمدصادق صادقی پور به‌عنوان نویسنده این کتاب با تمرکز بر ترس در سینما از منظر مارتین هایدگر به‌نقد و بررسی ترس در سینمای عصر حاضر، سینما و فلسفه و پدیدارشناسی هرمنوتیک در جهان فیلم اشاراتی مفصل داشته است.

کتاب «هیولای هستی؛ سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه» در هشت فصل پیوسته و مرتبط با عناوین سینمای ترس آگاهانه گردآوری شده است. این کتاب شرحی از آرای اساسی هایدگر با تأکید بر فلسفه هنر او و تفسیری نوین از سیر تبدلی ترس، به‌عنوان یکی از مقومات وجود انسان و برسازنده هستی تا ترس آگاهی نوشته شده است.

این کتاب ویژه دانشجویان هنر، سینما و فلسفه، همچنین برای اساتید و پژوهشگران مرتبط با این حوزه قابل‌استفاده خواهد بود و برای بالابردن دانش هنر و فلسفه ذیل محور اندیشه مارتین هایدگر مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

به همین منظور به مناسبت تجدید چاپ این کتاب به همت انتشارات ققنوس نشست نقد و بررسی کتاب «هیولای هستی؛ سفری با هایدگر در راه سینمای ترس آگاهانه» با حضور نویسنده و دو تن از صاحب‌نظران و هنرمندان سینمای وحشت جناب آقای شهرام مکری فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم آوان گارد و دامون قنبرزاده منتقد سینما در روز ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در کافه کتاب ققنوس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط