چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
ممنوعیت انتخاب اسامی بیگانه در بستک/ درخشش هنرمندان مینابی در مشهد

هرمزگان - ممنوعیت به‌کارگیری اسامی بیگانه در بستک در غرب استان هرمزگان، درخشش هنرمندان مینابی در مشهد و... عناوین اخبار مهم فرهنگی شهرستان‌های استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در بسته خبری فرهنگی هرمزگان از نخستین جلسه کارگروه قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در بستک تا درخشش هنرمندان مینابی در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر «سودای عشق» در مشهد مقدس با خبر خواهید شد.

برگزاری جلسه کارگروه قانون ممنوعیت اسامی بیگانه در بستک

نخستین جلسه کارگروه قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بستک برگزار شد.

این جلسه با حضور آزادی معاون فرماندار، بخشداران، شهرداران و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، پلیس امنیت و اماکن عمومی نیروی انتظامی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد محمدی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر کارگروه به گزارشی از قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه پرداخت و افزود: هدف از این طرح، فرهنگ سازی در نهادینه کردن و کاربرد واژگان فارسی و تاکید بر پاسداشت زبان فارسی در نام گذاری سردر واحدهای صنفی، شرکت ها و موسسات و بسته‌بندی کالا و خدمات عنوان کرد.

در ادامه این جلسه آزادی معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی فرمانداری شهرستان بستک با تاکید بر پاسداشت زبان فارسی و همچنین تکریم مردم و حمایت از واحدهای صنفی از مسئولان خواست نهایت همکاری با مردم بخصوص اصناف و واحدهای خدمات رسان را داشته باشند.

در پایان جلسه پیشنهادات مطرح و مصوّب شد تا در تصمیم گیری های آتی اجرایی شود.

درخشش هنرمندان مینابی در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب از درخشش هنرمندان مینابی در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر «سودای عشق» در مشهد مقدس خبر داد.

مصطفی کریمی زاده گفت: در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر «سودای عشق» در مشهد مقدس، هنرمندان مینابی با نمایش خیابانی «هرشب خوابشو می‌بینم» در بخش کاردانی جایزه سوم کارگردانی به حسن سبحانی، کارگردان نمایش «هر شب خوابشو می‌بینم» تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در بخش بازیگری مرد حبیب اله ناصری شایسته تقدیر شناخته شد. در بخش بازیگری زن جایزه سوم بازیگری زن به شیوا قاسمی رسید و در بخش موسیقی: مکی دهقانی، میران سلمانی، شیزادعشقی، جواد ذاکری و محمد حسین ذاکری شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گزارش ایبنا: چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج «سودای عشق» به میزبانی مشهد مقدس با حضور ۲۰ گروه نمایشی در بخش خیابانی با هم به رقابت پرداختند.

برگزاری کارگاه ساخت عروسک و نمایش خیمه شب بازی در بستک

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک از برگزاری کارگاه ۲ روزه ساخت عروسک و نمایش خیمه شب بازی در این شهرستان خبر داد.

محمدی زاده گفت: این کارگاه با هدف آموزش و معرفی نمایش عروسکی ایرانی و ساخت عروسک بومی محلی نواحی مختلف ایران و معرفی ظرفیت های موجود در هر منطقه برگزار شد.

وی عنوان کرد: این کارگاه ۲ روزه توسط استاد سیاوش ستاری و دستیاران و با همکاری "خانه موزه خیمه شب بازی ایران و انجمن مبارک «یونیما» برگزار شد.

گفتنی است: این کارگاه ۲ روزه ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی، کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معلمان و مربیان آموزش و پرورش با هدف آموزش و ترویج هنر خیمه شب بازی و با حمایت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اجرای گروه‌های سرود میناب در جشنواره منطقه‌ای سرود فجر لارستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از اعزام و اجرای ۵ گروه سرود از کانون‌های فرهنگی و هنری این شهرستان در جشنواره منطقه‌ای سرود فجر به میزبانی شهرستان لارستان استان فارس خبر داد.

مصطفی کریمی زاده افزود: در این رویداد فرهنگی و هنری گروه سرود «بچه های آسمانی» به سرپرستی سید احمد وحدانی از کانون فرهنگی و هنری سادات، گروه سرود «آوای میناب» به سرپرستی سعید محمدی پل بصره از کانون فرهنگی و هنری ولیعصر، گروه سرود «سقای حسین (ع)» به سرپرستی امین نعیمی کمال آبادی از کانون فرهنگی و هنری سقای حسین (ع)، گروه سرود «ولایت» به سرپرستی عیسی ترکی زاده از کانون فرهنگی و هنری کمیل، گروه سرود «کوش» به سرپرستی جواد زارعی از کانون فرهنگی و هنری شهید عمرانی دراین جشنواره به رقابت پرداختند.

گفتنی است: جشنواره منطقه ای سرود فجر به میزبانی شهرستان لارستان استان فارس با حضور ۱۰ گروه سرود از شهرستان‌های میناب، فسا و لارستان طی یک روز در مجتمع فرهنگی هنری آموزشی وحدت این شهرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها