جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
تدوین شیوه‌نامه واحد برای آموزش داستان‌نویسی ضروری است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم یک شیوه‌نامه برای هماهنگی در تدریس و منابع آموزش داستان‌نویسی تدوین و ارائه کنیم.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ درخصوص استانداردسازی کارگاه‌های داستان‌نویسی گفت: بحث آموزش در حوزه داستان‌نویسی بسیار مهم است. در این زمینه آموزش استادانی که کارگاه‌های داستان‌نویسی برگزار می‌کنند اولویت دارد و خوشبختانه کارهایی در معاونت ادبیات داستانی شروع شده که بتوانیم استادان را در یک سطح خاص و استاندارد درست آموزش دهیم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین باید یک هماهنگی در استفاده از منابع آموزش داستان‌نویسی در کارگاه‌ها وجود داشته باشد. باید منابعی با توجه به خصوصیت زبان فارسی و فرهنگ ایرانی تدوین شود و امیدواریم به زودی این منابع را تدوین کنیم. لازم است برای آموزش داستان‌نویسی در کارگاه‌های موجود در سراسر کشور یک شیوه‌نامه و کتابچه پیشنهادی ارائه شود.

احمدوند گفت: ادبیات بازتاب هنر مسائل اجتماعی، وقایع، رخدادها و احساس عمومی کشور است. مدتی است شرایط اجتماعی ما باعث شده تولید ادبی فاخر را کمتر ببینیم که امیدواریم با دیدگاه روشن نویسندگان و آرامش پیش رو آثار بهتری تولید شود. امکاناتی مثل خبرگزاری تخصصی کتاب و تلویزیون اینترنتی برای ترویج کتاب‌ها کمک‌کننده هستند اما باید از امکانات دیگر رسانه‌ها و تلاش خود ناشران هم برای معرفی آثار شاخص و پیشنهاد مطالعه کمک بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها