سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
«ایده علوم انسانی؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر»

کتاب «ایده علوم انسانی؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» نوشته مالک شجاعی جشوقانی به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ایده علوم انسانی؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» نوشته مالک شجاعی جشوقانی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر شد.

این کتاب به بررسی مواجهه فلسفی با مسئله علوم انسانی در سه سطح معرفت شناسی، نهادی و گفتمانی و با نظر به تجربه ایران معاصر می‌پردازد.

مالک شجاعی جشوقانی در معرفی کتاب نوشته است: هر گونه مواجهه معاصر و قابل دفاع با مسئله «علوم انسانی» در مطالعات آموزش عالی مستلزم مطالعه فلسفی -انتقادی سیر تاریخی تکوین علوم انسانی در خاستگاه اصلی آن یعنی غرب مدرن و مطالعه دقیق و مستند تجربه مواجهه با علوم انسانی مدرن در فضای فکری ایران معاصر است. این کتاب به بررسی این مواجهه در سه سطح ۱- معرفت شناسانه ۲- نهادی و۳- گفتمانی پرداخته و نشان داده است که راه سیاست گذاری موثر در آموزش، پژوهش و ترویج علوم انسانی در دو سطح دانشگاهی و حوزه عمومی، از مسیر مطالعات بنیادین سیاست پژوهی در علوم انسانی می‌گذرد.

کتاب «ایده علوم انسانی؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» مشتمل بر سه فصل و با ۱۹۶ صفحه و قیمت ۱۳۶ هزار تومان توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط