یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی

در ادامه مقاله ۱۰ تا از ضروری‌ترین این ابزارها که هر کارشناس و نویسنده سایتی باید از آن‌ها مطلع باشد و بهره بگیرد را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اگر به کار تولید محتوا متنی علاقه‌مندید، حتماً از ضرورت استفاده از ابزارهای کاربردی آن به‌خوبی آگاه‌اید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متن بهتر، روان‌تر و باکیفیت‌تری بنویسید و درنهایت از یونیک بودن آن اطمینان پیدا کنید. در ادامه مقاله ۱۰ تا از ضروری‌ترین این ابزارها که هر کارشناس و نویسنده سایتی باید از آن‌ها مطلع باشد و بهره بگیرد را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

گوگل ترندز

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان ثبت سفارش تولید محتوا باید به آن توجه کرد، پیدا کردن موضوعات ترند و داغ روز است. گوگل ترندز یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای جست‌وجو و بررسی کلمات کلیدی است که بااستفاده از آن می‌توان پرطرفدارترین کلمات سرچ شده در گوگل را در حوزه مدنظر پیدا کرد. به‌کارگیری این کلمات در زمان تولید انواع محتوا به نویسندگان و کارشناسان سئو کمک می‌کند تا همواره از بهترین و ترندترین کلمات برای نگارش مقاله خود استفاده کنند. باانجام مداوم این کار، به‌مرور بر رتبه رنکینگ سایت افزوده می‌شود و بدین‌ترتیب سایت در جستجوهای اول گوگل نمایش داده خواهد شد.

کیورد پلنر

یکی دیگر از بهترین ابزارهای نگارش مقالات، کیورد پلنر است که به شما در جست‌وجوی بهترین و پربازده‌ترین کلمات کلیدی کمک می‌کند؛ اما این تنها مزیت استفاده از این ابزار کاربردی نیست. بااستفاده از گوگل کیورد پلنر این امکان برای شما وجود خواهد داشت که میزان رقابت و قیمت هر کلیک برای هر کلمه کلیدی را نیز بیابید. به نوعی می‌توان گفت که میزان ترافیک دریافتی از سایت تا حد زیادی به نتیجه این تحقیق و ابزار بستگی دارد؛ بدین‌ترتیب که هرچه نتیجه سرچ کلمات بهتر و دقیق‌تر باشد، نرخ ورودی نیز افزایش خواهد یافت. از دیگر مزایای استفاده از این ابزار می‌توان به ایده گرفتن از رقبا و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی کارآمدتر اشاره کرد.

ورد (Word)

نرم‌افزار ورد یکی دیگر از ابزارهای کارآمد برای نگارش مقالات است که به شما در نگارش کلمات و عبارات کمک زیادی می‌کند. بااستفاده از این ابزار ساده، اما کاربردی می‌توانید به‌راحتی از تعداد کلمات و کاراکترهای استفاده شده در مقاله مطلع شوید؛ همچنین امکان هدینگ‌گذاری بخش‌های مختلف مقاله برای شما وجود خواهد داشت. از دیگر مزایای استفاده از این ابزار تولید محتوا می‌توان به مواردی همچون امکان ایجاد فهرست، پاورقی، افزودن لینک و تصاویر و نصب افزونه‌های کاربردی مانند دیکشنری اشاره کرد.

معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی

ابزار تولید محتوا گوگل داکس (Google docs)

Google Docs یک برنامه وب رایگان است که امکان ایجاد، ویرایش و ذخیره آنلاین اسناد و صفحات گسترده را فراهم می‌کند. کاربران این برنامه می‌توانند اسناد و صفحات گسترده را با فونت‌های مختلف ایجاد، ویرایش و به‌روزرسانی کنند؛ همچنین این امکان برای آن‌ها وجود خواهد داشت که متن‌ها را با فرمول‌ها ترکیب و از جداول و تصاویر نیز به‌منظور افزایش کیفیت محتوا استفاده کنند. این برنامه امکان کنترل مشاهده فایل‌ها را نیز در اختیار افراد قرار می‌دهد. درمجموع، گوگل داکس را می‌توان یک ابزار قدرتمند ویرایش فایل‌های متنی دانست که دسترسی به فایل‌ها را در بستر اینترنت به سادگی مهیا می‌کند.

فرهنگ املایی ویراستاران

همانطور که می‌دانید، نگارش صحیح واژگان و عبارت از اهمیت زیادی برخوردار است و به‌نوعی بر اعتبار محتوا می‌افزاید. یک محتوا هر چند خوب و کاربردی، اما با نگارش‌های غلط کلمات، درنظر مخاطبان به‌هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست و همین موضوع به مرور بر رتبه سئو سایت اثر خواهد گذاشت. فرهنگ املایی ویراستاران وب‌سایتی است که ازطریق آن می‌توانید شکل صحیح املای واژگان و معنای آن‌ها را بیابید. با کمک این سایت خواهید توانست تا تولید محتوا متنی خود را به بهترین شکل به‌انجام برسانید و همواره از درست‌ترین واژگان برای نگارش متن و مطالب خود استفاده کنید.

دیکشنری آبادیس

یکی دیگر از ابزارهای مهم و کاربردی در زمان نگارش مقالات دیکشنری، آبادیس است که مراجعه به آن برای ترجمه صحیح کلمات و عبارات انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای بیشتر تولیدکنندگان محتوا بسیار پیش می‌آید که از منابع انگلیسی برای نگارش محتوای جدید خود استفاده کنند؛ اما در این بین عبارات یا کلماتی هستند که ترجمه صحیح آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و به‌نوعی درک مفهوم جمله به ترجمه صحیح آن‌ها بستگی دارد. در چنین شرایطی استفاده از دیکشنری آبادیس و سایر فرهنگ لغات خوب و معتبر بسیار کارآمد خواهد بود.

واژه

واژه نام یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوای متنی است که استفاده از آن برای کارشناسان و نویسندگان محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. در زمان نوشتن مقالات، گاهی شرایطی به‌وجود می‌آید که تمایل به استفاده از واژگان جدید و غیرتکراری بیش از پیش احساس می‌شود. در این شرایط واژه است که به کمک می‌آید. برای استفاده از این ابزار تنها کافیست که کلمه یا عبارت مدنظر خود را وارد و عبارات مشابه و هم‌معنای آن را مشاهده کنید. استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتوای جذاب‌تری تولید کنید و بدین‌ترتیب بر رتبه سئو سایت خود بیفزایید.

معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی

تولید محتوا با هوش مصنوعی

این روزها و با گسترش دنیای وب، ابزارهای زیادی در حوزه تولید انواع محتوا معرفی شده‌اند که بااستفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای خوب و کاملی بنویسید. باتوجه به اینکه زبان پیش‌فرض بیشتر این ابزارها با هوش مصنوعی فارسی نیست؛ توصیه می‌شود که بعد از اتمام کار و نگارش مقاله، آن را مطالعه و درصورت نیاز ویرایش کنید. بااین‌وجود نرم‌افزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای نگارش مقاله طرفداران زیادی دارند و روزبه‌روز بر تعداد کاربران آن‌ها افزوده می‌شود. ازجمله محبوب‌ترین این ابزارها می‌توان به Chatgpt, Notion AI, Poe AI و Jasper AI اشاره کرد.

ابزارهای تبدیل صدا به متن

یکی دیگر از کاربردی‌ترین ابزارهای تولید محتوا، نرم‌افزارها و ابزارهای تبدیل صدا به متن است که کار نوشتن را برای شما آسان می‌کند. ازجمله بهترین نرم‌افزار های تبدیل صدا به متن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم‌افزار اندرویدی Speechnotes که به‌سرعت و سادگی صداها را همراه با علائم نگارشی برای شما تایپ خواهد کرد.

نرم افزار اندرویدی و کامپیوتری ioType که با رابط کاربری ساده‌، صدا و ویس‌های شما را بدون وجود هیچگونه غلط املایی به متن تبدیل خواهد کرد.

اپلیکیشن Speech To Text Notepad یکی دیگر از کارآمدترین ابزارهای تبدیل صدا به متن است که با سرعت بالا به تایپ مقاله می‌پردازد و امکان به اشتراک‌گذاری آن را در پلتفرم‌های مختلف فراهم می‌کند.

داپلی چکر

داپلی چکر نام یکی دیگر از ابزارهای کاربردی است که استفاده از آن به همه نویسندگان و کارشناسان تولید محتوای متنی پیشنهاد می‌شود. این ابزار کاربردی با بررسی مفهوم و یونیک بودن مطالب به شما کمک می‌کند تا محتواهای غیرتکراری در سایت خود آپلود کنید. با استفاده از این ابزار دیگر حتی یک کلمه محتوای کپی در سایت شما قرار نخواهد گرفت که این موضوع به افزایش و رشد رتبه وب‌سایت شما کمک خواهد کرد.

معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوای متنی

ضرورت استفاده از ابزارهای تولید محتوا

در قسمت‌های قبلی بهترین و ضروری‌ترین ابزارهای نگارش مقاله خدمت شما عزیزان معرفی شد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک مقاله خوب، کاربردی و بی‌عیب‌ونقص را نگارش کنید. توصیه می‌شود که به‌منظور ارتقاء سطح کیفی مقالات، نحوه کار با هر یک از این ابزارها را به‌خوبی یاد بگیرید و حتماً از آن‌ها در نگارش مطالب و محتوای خود استفاده کنید. درنظر داشته باشید که یک خروجی باکیفیت درنهایت بر رتبه سایت و سئو آن تأثیر مثبتی خواهد داشت و به معرفی برند شما کمک شایانی خواهد کرد. شما از کدام ابزار برای محتوانویسی سایت و وبلاگ خود استفاده می‌کنید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها