یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
«رودخانه آگاهی» جاری شد

انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری انتشارات آسیم کتاب «رودخانه آگاهی» را منتشر کرد.

به گزارش سرویس دانش و سلامت خبرگزاری ایبنا، انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری انتشارات آسیم کتاب «رودخانه آگاهی» را به چاپ رساند. این کتاب به قلم آلیور ساکس، عصب‌شناس بریتانیایی، نویسنده و استاد عصب‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک، به رشته نگارش در آمده است. لازم به ذکر است که وی در ۳۰ اوت سال ۲۰۱۵ در سن ۸۲ فوت کرده است. ترجمه این کتاب نیز توسط ماندانا فرهادیان انجام شده است.

این کتاب ۱۸۷ صفحه‌ای، در ۱۰ فصل با عناوین «نگاهی تازه به گیاه‌شناسی در قرن نوزدهم»، «سرعت»، «قدرت ادراک: حیات ذهنی گیاهان و کرم‌ها»، «آن مسیر دیگر: فرویدِ عصب شناس»، «خطا پذیری حافظه»، «اشتباهی شنیدن»، «خویشتن خلاق»، «احساس مبهم ناخوشی»، «رودخانه آگاهی» و «نقطه کور: فراموشی و غفلت در علم» مطالب خود را عرضه است.

«رودخانه آگاهی» مجموعه‌ای است از جستارهایی که شور و اشتیاق آلیور ساکس را به گستره وسیعی از تلاش‌های بشری برای فهم جهان به تصویر می‌کشند، از گیاه‌شناسی تا تکامل و زمان و خلاقیت، از آگاهی تا حافظه و تجربه.

آلیور ساکس دانشمند و پزشک و قصه‌گویی بود، که بسیاری از کتابخوانان او را با «مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت» شناختند. رودخانه آگاهی گزیده‌ای است از مقالاتی که طی سال‌ها در مجلات مختلف، عمدتاً نیویورک ریویو، منتشر شدند. ساکس در این مقالات از آراء قهرمانانش، شامل چارلز داروین و زیگموند فروید و ویلیام جیمز سخن می‌گوید و خوانندگانش را به سفرهایی می‌برد در عالم پزشکی، گیاه‌شناسی، علوم اعصاب، روان‌شناسی، تاریخ علم، و حتی هنر و ادبیات.

رودخانه آگاهی در ۱۸۷ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ جلد در نوبت چاپ اول، در کتابفروشی‌های معتبر کشور عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها