شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
نهال بادام: راهنمایی برای زراعتی موفق در اراضی کشاورزی

با خرید نهال بادام پالیز نهال می‌توانید انتخابی هوشمندانه و اقتصادی را انجام داده و موفق‌ترین و سرسبزترین باغات را با کمترین هزینه‌های پرورشی داشته باشید. بسیاری از افراد به دلیل افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به این میوه‌های مقوی و مغذی در زمینه باغداری به دنبال بهره‌برداری و ثروت آفرینی از طریق پرورش این نهال‌ها هستند.

‌خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ همیشه در حوزه زراعت، کشاورزی و باغداری باغبانی موفق‌تر است که بتواند نهال بادام درستی برای پرورش انتخاب کند. با خرید نهال بادام پالیز نهال می‌توانید انتخابی هوشمندانه و اقتصادی را انجام داده و موفق‌ترین و سرسبزترین باغات را با کمترین هزینه‌های پرورشی داشته باشید. بسیاری از افراد به دلیل افزایش جمعیت و نیاز روز افزون به این میوه‌های مقوی و مغذی در زمینه باغداری به دنبال بهره‌برداری و ثروت آفرینی از طریق پرورش این نهال‌ها هستند.

در کشور ما ایران نهال بادام پس از نهال گردو سودآورترین نهال برای سرمایه‌گذاری است. این رقم نسبت به نهال گردو دارای مزایای منحصر به فردی است و آن حساسیت پایین بادام در برابر نوسانات دمایی و مقاومت بالای آن به کم آبی، خشکی و گرما است که دوستداران آن را در تمامی اقلیم‌ها افزایش می‌دهد.

فرایند انتخاب نهال بادام همیشه برای باغداران چالش برانگیز بوده، اما باید اقلیم منطقه کاشت را نیز در نظر بگیرند و با مشاوره‌های کشاورزی تخصصی سازگارترین آن را انتخاب کنند تا بتوانند با رسیدگی‌های بهینه بیشترین سود را برداشت کنند. با مراجعه به سایت تجاری پالیز نهال، بزرگترین و قدمت‌دارترین نهالستان تولید انواع نهال بادام می‌توانید خرید نهال بادام پالیز نهال را با اطمینان از عدم بیماری و سلامت بالای آن دریافت کنید.

نهال بادام دیم

با توجه به قرارگیری فلات ایران در نیمکره شمالی و در منطقه‌ای خشک و معضل خشکسالی و کمبود بارش‌ها، کاشت نهال بادام دیم از جمله هوشمندانه‌ترین تصمیم‌ها برای باغداری در مناطق کم بارش و خشک است. اصولاً نهال بادام دیم به نهال‌هایی اطلاق می‌شود که در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی با استفاده از بارندگی‌ها نیاز آبی خود را برآورده می‌کنند و در مناطق گرمسیری نیز با دور آبیاری کم ۲۰ روز الی یک ماه به صورت غرقابی می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. از جمله آنها می‌توان به رقم‌های زیر اشاره کرد.

نهال بادام: راهنمایی برای زراعتی موفق در اراضی کشاورزی

نهال بادام آذر خوشه‌ای: نهال دیم دیرگل، با مقاومت بالا به سرما می‌تواند در مناطق غربی به صورت دیم از طریق روان آب‌ها رشد کند، زودبازده از سال اول کاشت، باردهی ۶ تن در هکتار از سال ۴ کاشت

نهال بادام مامایی: از جمله نهال‌های محبوب در مناطق گرمسیری و کوهستانی، زودگل، زودبازده از سال دوم باردهی ۶ تن از سال پنجم. به رطوبت بالای هوا حساس بوده لذا در مناطق گرمسیری با نیاز آبی کم می‌تواند به صورت دیم کشت شود.

نهال بادام آذر خوشه‌ای: نژادی فرانسوی، توانمند در برابر سرما، عمر باردهی ۲۵ سال، نهالی دیم، پربار، زود بازده از سال دوم کاشت، باردهی ۴ تن در هکتار

کوددهی نهال بادام

از جمله راهکارهایی که می‌تواند موفقیت در باردهگی و رشد نهار را بسیار ارتقا دهد کوددهی نهال بادام است. کوددهی با هدف افزایش تقویت خاک، ارتقا باردهی، ریشه زایی بهتر و ارتقا کیفیت محصول انجام می‌شود. بسیاری از خاک‌ها عناصر کمیاب بالایی دارند و متقابلاً بعضی از آنها فقیر و فاقد عنصرهای ریز مغذی و ماکرو هستند. کودهای مورد نیاز درخت موارد زیر هستند.

ریز مغذی ها

کود آهن: حاوی ریز مغذی آهن بوده که کمبود آن می‌تواند باعث زردی و تغییر رنگ برگ‌ها شود و برای ارتقا عملکرد رشد، افزایش سبزینه و ارتقاء فتوسنتز بسیار مناسب است.

کود کلسیم: باعث ریشه زایی بهتر و افزایش مقاومت درخت می‌شود و متعاقباً کیفیت محصول را به دنبال دارد. کمبود آن باعث خشکی برگ و تغییر شکل لبه‌های برگ می شود.

کود بور: ریز مغذی که کمبود آن باعث میوه‌ای بی‌رنگ، بی‌کیفیت و بدطعم شده و با استفاده از سمپاشی بوریک می‌توان ۵ کیلوگرم اسید بوریک را در هر ۱۰۰۰ لیتر آب برای هر هکتار استفاده کرده تا کیفیت محصول بالا برود.

ماکروها

پتاسیم: عنصر ماکرو که کمبود آن می‌تواند باعث کوچک ماندن سایز میوه و برگ‌ها شود و با استفاده از آن می‌توان افزایش مقاومت، طعم محصول، شکل‌گیری و سایز میوه را ارتقا داد.

کود نیتروژن: از رنگ پریدگی و کوچک ماندن برگ‌ها جلوگیری کرده و باعث افزایش محصول و کیفیت، باردهی و راندمان رشد می‌شود.

کود فسفر: باعث تحریک ریشه زایی، گلدهی و جوانه زنی شده و بل افزایش مقاومت آن در برابر آفات و قارچ‌ها باعث ارتقای کمیت و کیفیت محصول شود.

نهال بادام: راهنمایی برای زراعتی موفق در اراضی کشاورزی

فروش نهال بادام

به جهت خصوصیات متمایز نهال بادام از جمله مقاومت آن در برابر خشکی خاک، گرمای سوزان، کم آبی، استقبال بی‌نظیر متقاضیان برای دریافت آن، فروش نهال بادام در مراکز گسترده و متعددی انجام می‌شود. برای موفقیت در زمینه خرید نهال بادام پالیز نهال حتماً باید تجربه و مهارت کافی کسب کرده و آن را از مراکز قابل اعتماد همراه با گارانتی کیفی و سلامت نهال دریافت کنید.

در مراکز معتبر پرورش نهال با استفاده از خاک‌های ارگانیک و قوی بدون آفات انجام می‌شود و نهالی مرغوب و قدرتمند تولید می‌شود. خرید این نهال به تنهایی یک موفقیت بزرگ برای باغدار است. در نهالستان بزرگ پالیز نهال مرکزی مجرب و معتبر می‌توانید مطمئن‌ترین، سالم‌ترین و مرغوب‌ترین نهال‌ها را به صورت شناسنامه‌دار همراه با گواهی قرنطینه، تاییدیه سلامت با بسته‌بندی بهداشتی و ضدعفونی شده دریافت کنید.

نکات کلیدی در آبیاری نهال بادام

آبیاری نهال بادام به دلیل توانمندی بالای این نژاد در برابر کم آبی و خشکی باعث شده مدار آبیاری بر حسب نوع فصل، اقلیم کاشت و سن درخت متفاوت باشد. در مناطق بیش از ۳۰۰ میلیمتر میانگین بارندگی این درخت می‌تواند از آب‌های زیرزمینی و روان آب‌های حاصل از بارندگی تامین آبی شده و متقابلاً در مناطق کمتر از ۳۰۰ میلی‌متر این نهال دیم می‌تواند هر ۲۰ الی ۳۰ روز یکبار با آبیاری منظم و به اندازه رشد کند. رعایت موارد زیر در آبیاری می‌تواند بر کیفیت و کمیت باردهی تاثیرگذار باشد.

عدم آبیاری در زمان گلدهی و شکوفه دهی نهال بادام به جهت ریزش گل‌ها و عدم تشکیل میوه

۱۴ روز مانده به برداشت میوه نیز باید آبیاری آن قطع شود.

آبیاری در ماه‌های اردیبهشت تا مرداد به دلیل افزایش گرما باید ۶ الی ۹ روز یکبار و اواخر شهریور ماه تا اوایل پاییز با کاهش دما به ۱۸ روز یک بار تقلیل پیدا کند.

در آبان و آذر ماه که فصل برگریز درخت است برای ذخیره‌سازی انرژی نیز یک دوره آبیاری نیازمند است.

اما در زمستان آبیاری می‌تواند به دلیل کاهش دما باعث یخ زدگی آب پای درخت شده و پوسیدگی را برای آن به دنبال داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت نهال بادام

امروز عوامل زیادی توانسته قیمت نهال بادام را تحت تاثیر قرار دهد و به دلیل اینکه بیشتر ارقام نهال بادام وارداتی هستند و از طریق بذرهای وارداتی تولید و تکثیر می‌شوند لذا نوسانات ارزی و نرخ تورم بر روی این بذرها و قیمت آنها تاثیر گذار است.

رقم نهال، میزان باردهی، میزان عمر، خصوصیات مقاومتی و نوع گلدهی آن نیز از جمله عوامل دخیل در قیمت نهایی هستند. اعتبار تولید کننده، هزینه و نوع پروسه‌های پرورشی نیز مزید بر علت است. اما باغداران محترم می‌توانند خرید نهال بادام پالیز نهال را با بهترین و متعادل‌ترین قیمت از مجموعه تخصصی، قدمت‌دار و مورد تایید جهاد کشاورزی یعنی پالیز نهال کاملاً ایمن و اقتصادی انجام دهند.

جمع‌بندی

گفتیم که برای موفقیت در حوزه زراعت و داشتن باغی آباد استفاده از نهال‌های پربار بادام، خرید از مراکز معتبر و همچنین کاشت اصولی، آبیاری منظم و استفاده از کودهای ریز مغذی و ماکرو می‌تواند در تنومندسازی و پرباری نهال بسیار موثر باشد.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

منبع: paliznahal.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها