شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی در شرق/ برگزاری نشست کتابخوان در غرب هرمزگان

هرمزگان - از برگزاری سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی ایران در میناب، پایتخت تئاتر درسی ایران در شرق تا برگزاری نشست کتابخوان در غرب هرمزگان در بسته اخبار کوتاه فرهنگی و ادبی این استان مطالعه خواهید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، هرمزگان مبدع «جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی ایران» با میزبانی اداره کل آموزش و پرورش است و همچنین این استان با میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طرح ملی اهدای کتاب به روستاهای کم برخوردار تحت عنوان «یاسمن» است که آن هم توسط یاسمن عباسی از مولفان و کنشگران فرهنگی و ادبی هرمزگانی بنیان نهاده شده است. در ادامه بسته خبر فرهنگی هرمزگان را خواهید خواند.

سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی اسفند ماه برگزار می‌شود

دبیر اجرایی سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی از برگزاری این جشنواره در ۱۵ الی ۱۷ اسفند ماه سال جاری در میناب، پایتخت تئاتر درسی ایران، با شرکت ۲۵ اثر منتخب در مرحلهٔ نهایی خبر داد.

داریوش فدویان دبیر اجرایی سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اذعان کرد: در سال جاری جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی در دو مرحلهٔ استانی و کشوری برگزار می‌شود و آثار شرکت کنندگان، در ۳۲ دبیرخانهٔ استانی داوری شده و بصورت میانگین ۱۵ اثر برگزیده از هر استان به دبیرخانهٔ کشوری ارسال می‌شوند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه های استانی تا ۲۰ بهمن ماه است و دبیرخانه های استانی تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری برای ارسال آثار منتخب استانی به دبیرخانهٔ کشوری مهلت دارند. همچنین ۲۵ اثر راه یافته به مرحلهٔ نهایی تا ۳۰ بهمن توسط دبیرخانهٔ کشوری مستقر در شهرستان میناب، معرفی می‌شوند.

به گفتهٔ این مسئول با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، مقرر شده آثار برگزیدهٔ این جشنواره با اختصاص بارکد، به محتوای کتب درسی راه یابند.

مجید ره پرور دبیر فنی جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی بیان کرد: هر گروه نمایشی می‌تواند از ۲ الی ۴ دانش آموز و یک معلم بعنوان مربی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نمایش‌ها در برگیرندهٔ تمامی ساحت های دستگاه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی در بخش های مقالهٔ پژوهشی و نمایشنامه نویسی، برای معلمان اول تا ششم ابتدایی و همکاران حوزهٔ اجرایی جشنواره، با هدف مشارکت بیشتر و بهبود کیفیت جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی برگزار می‌شود.

ره پرور افزود: شادپیمایی سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی در تاریخ ۱۴ اسفند ماه با حضور دانش آموزان، از مدیریت آموزش و پرورش تا بوستان آنامیس شهرستان میناب برگزار می شود.

نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در پارسیان

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان، از نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در پارسیان خبر داد و گفت: ۵ کتاب در این نشست خوانش و معرفی شد.

حلیمه روشن زاده ادامه داد: کتاب پوشش اسلامی، نوشته‌ی حسین بنیانیان توسط مریم روشن زاده و کتاب حجاب زن مسلمان، اثر مولوی عبدالصمد غیاثی را ایران بحری خوانش و معرفی کرد. همچنین کتاب گلواژه حجاب از آثار علی بهرامشاهی به کوشش فاطمه دوست معرفی شد.

وی اضافه کرد: کتاب حجاب بی حجاب، نوشته‌ی محمدرضا زائری به همت سیما صالحی معرفی شد و کتاب وضعیت سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، زیر نظر منصور واعظی را خود این کتابدار معرفی کرد.

نشست اختصاصی کتابخوان بانوان به همت کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان برگزار شد.

چهل و هشتمین دوره نشست کتابخوان در کتابخانه راسخ گزیر

چهل و هشتمین نشست از دوره سوم توسط عبدالواحد حسینی گزیر مدیر کتابخانه راسخ گزیر با ارائه کتاب اکولوژی نوشته محمدرضا اردکانی برگزار شد.

نکته قابل توجه در برگزاری این نشست و سایر نشست‌ها امکان شرکت اعضاء به صورت حضوری و مجازی از طریق برنامه گوگل میت است که تمامی کتابخوانان توانایی بهره مند شدن از ارائه ها در هر موقعیتی را دارا هستند.

نشست‌های کتابخوانی راسخ از سال ۹۹ آغاز شده است. دوره اول با ۱۸ داوطلب برگزار شد. دوره دوم بالغ بر ۳۰ کتابخوان به کار خود پایان داد و در دوره سوم بیش‌از ۲۰ عضو فعال دارد و تا کنون نیز ۷۰ کتاب ارائه شده است.

اعضای این نشست کتابخوانی شامل اقشار مختلف از جمله دانشجویان، طلاب، شعراء، خطبا، علما، اطباء، مهندسین، کتابداران و دیگر اقشار جامعه هستند.

کتابخانه راسخ روستای دوستدار کتاب گزیر از توابع شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان پذیرای همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این نشست‌ها خواهد بود. لذا تمامی علاقه‌مندان به منظور شرکت در دوره چهارم می‌توانند برای ثبت نام به آدرس کتابخانه و یا با مدیریت تماس بگیرند.

نشست کتابخوان مدرسه

چهار عنوان کتاب در مدرسه دبستان دخترانه به همت حلیمه روشن زاده کتابدار کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان معرفی شد.

کتاب خاله پیرزن، نوشته‌ی افسانه شعبان نژاد، توسط حلما کوثری، معرفی شد. کتاب مادربزرگ را در ماه دیدم، اثر سرور کتبی را مینا ایرانی معرفی کرد و کتاب راز دعای مادر، سروده‌ی محمد جواد آسمان به کوشش مینا ایرانی خوانش شد و کتاب مادربزرگ جدید از آثار الیزابت اشتاین کلنر به همت پریا صابری معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها