شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
مهم‌ترین مصوبه فرهنگی دولت با کُندی اجرا می‌شود

وزیر فرهنگ، هرچند اجرای قانون تخصیص ۱ درصد از بودجه هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به حوزه فرهنگ را در نخستین سال اجرا، کُند ارزیابی می‌کند اما امیدوار است، انتظارها در واریز حداقل ۱۲ هزار میلیاردی محقق شود.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره میزان تحقق مهم‌ترین مصوبه فرهنگی دولت، موضوع بند (ه) تبصره ۹ ماده‌واحده بودجه سال جاری بیان کرد: اجرای این قانون در نخستین سال، کُند بود، اما رقم‌های درخورتوجهی درحال واریز شدن است. امیدواریم در ماه‌های آتی، آنچه انتظار داشتیم برآورده شود.

وی با اشاره به انتظار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل دستگاه‌های دولتی به موضوع بند (ه) تبصره ۹ ماده‌واحده بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: انتظارمان، حداقل ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قانون تخصیص یک درصد از بودجه هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هچنین برنامه پنج ساله هفتم توسعه، با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است.

صمت به وعده خود عمل کرد / تحویل ‬۵ دستگاه نو به ناوگان کتابخانه سیار کشور

اسماعیلی درباره تحقق وعده وزارت صمت در تخصیص ۲۰۰ دستگاه خودرو برای توسعه ناوگان کتابخانه سیار بیان کرد: فرآیند تحویل دستگاه‌ها آغاز شده و هفته گذشته پنج خودرو را دریافت کردیم. بابت همکاری وزارت صمت برای توسعه ناوگان کتابخانه‌های سیار تشکر می‌کنم. با دریافت این خودروها در حال گسترش کتابخانه‌های سیار در سراسر کشور هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه تسریع کتابخانه‌های سیار کشور گفت: امیدواریم تا یک‌سال آینده با دریافت تدریجی مابقی خودروهای وعده داده شده را از وزارت صمت تحویل بگیریم.

به گزارش ایبنا؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تیرماه سال جاری از تصویب آیین‌نامه بند (ه) تبصره ۹ ماده‌واحده بودجه در هیئت دولت خبر داد که بانک‌ها و دستگاه‌ها را موظف به پرداخت ۱درصد از بودجه خود به حوزه فرهنگ می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت ماده (ه) تبصره ۹ ماده‌واحده بودجه سال ۱۴۰۲ گفته بود: تصویب این ماده، در سیاست‌گذرای فرهنگی به قدری مهم و تأثیرگذار است که بسیاری از صاحب‌نظران و استادان دانشگاه، مسائل اقتصاد فرهنگ را به قدر و بعد از تصویب این قانون تقسیم می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها