دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
هدهد سفید بر شانه کودکان و نوجوانان زنجانی نشست

زنجان- پس از سفر ریاست جمهوری به زنجان؛ کتابخانه تخصصی کودک در زنجان شروع به کار و آماده ارائه خدمات و عضوگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، در راستای تخصصی‌تر کردن فعالیت کتابخانه‌های استان زنجان اقدامات مربوطه در راستای ساخت یک کنابخانه تخصصی ویژه کودکان آغاز شده و فعالیت خود را در منطقه گلشهر زنجان آغاز کرده است.

کتابخانه هدهد سفید (کودک) به مساحت ۳۰۰ مترمربع که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بازطراحی، بازسازی و تجهیز شده است دارای بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب بازی است.

این کتابخانه مختص کودکان ۶ تا ۱۲ سال بوده و علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی کودکان و نوجوانان، با برگزاری کلاس‌های قصه گویی، شاهنامه خوانی، نقاشی، بازی و سرگرمی، مهارت‌های زندگی و زیست جمعی را به کودکان آموزش می‌دهد.

۲ کودک زنجانی در مهرواره ملی بچه‌های اربعین برگزیده شدند

آیین اختتامیه بخش ادبی مهرواره ملی بچه‌های اربعین با حضور مدیران کانون و استانی به صورت مجازی و حضوری درکانون استان ایلام برگزار و از برگزیدگان این مهرواره تجلیل شد.

مهرواره بچه‌های اربعین سابقه‌ای پنج ساله دارد که ابتدا به نام مهرواره استانی زائر در بخش شعر و داستان کار خود را آغاز کرد؛ این مهرواره دوسال به صورت استانی و دوسال به صورت منطقه ای در دو بخش شعر و داستان برگزار شد و امسال به همت معاون فرهنگی کانون کشور به نام مهرواره ملی «بچه های اربعین» در سطح کشور برگزار شد.

امسال ۴۹۳ اثر در قالب های شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه مهرواره رسیده بوده که از این تعداد آثار ۱۸۰ اثر در بخش شعر و ۱۱۸ اثر در بخش داستان کوتاه و ۱۹۵ اثردر بخش سفرنامه نویسی بود و با توجه به تنوع قالب آثار از همه استان‌ها در این مهرواره شرکت کردند که در اختتامیه از ۲۶ اثر برگزیده تقدیر شد.

در آیین اختتامیه بخش ادبی مهرواره ملی؛ در بخش شعر مریم احمدی از مرکز فرهنگی هنری قیدار و در بخش داستان کوتاه رستا جبرائیلی از مرکز فرهنگی هنری ابهر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج فراخوان داد

پنجمین جشنواره ملی فعالان فضای مجازی کشور با هدف شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های توانمند مردمی، حمایت از محصولات برگزیده، حرکت به سمت ایجاد نهضت تولید محتوای دیجیتال بومی فراخوان داد.

در کنار استعدادیابی که یکی از اهداف عمده این رویداد است، توانمندسازی نوجوانان و جوانان در این عرصه خطیر یکی دیگر از اهداف مهم این رویداد به شمار می‌رود.

این رویداد مرحله استانی پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج است که در بخش‌های پونمایی، بازی‌سازی، پویانمایی و نرم‌افزار و کتاب دیجیتال در حوزه علمی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام سپاه استان این رویداد از ۲۷ تا ۲۹ دی ماه برگزار و به برندگان مسابقه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط