چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
«برف خون‌آلود» در تهران منتشر شد

مجموعه داستان «برف خون‌آلود» از سراج‌الدین اکرامی، به همت انتشارات آرون به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «برف خون‌آلود» مجموعه داستان‎‌های سراج‌الدین اکرامی، نویسنده تاجیک در انتشارات آرون تهران منتشر شد. این کتاب شامل هفت داستان به نام‌های «تلاشِ زیستن»، «گریه کودک»، «خاطر مادر»، «اَلَمِ کهنه»، «سی سالِ دراز»، «تردامن» و «برف خون‌آلود» است که داستان‎‌ها مضامینی همچون معمّاهای زندگی، محبّت به مادر، جوانمردی، اخلاق نیک، فرهنگ خانوادگی و احترام زن و تربیّت فرزند را دربرمی‌گیرد.

نویسنده در این اثر که پیشتر جایزه ابوالقاسم لاهوتی و جایزه ادبی صدرالدین عینی را به خاطر تالیف آن به دست آورده، از کوچک‎ترین حوادث واقعی به بیان ادبی آنها پرداخته است.

تاکنون کتاب‎‌های «آشیان مهر» (مجموعه شعر) و قصّه و داستان‌‎های «در حسرت دیدار»، «بعد از باران»، «یک قدم تا ورطه»، «از ظلمات به صفا»، «وقتی که نصیب نکرد»، «بازداشت مهاجر» و «پاداش» از سراج‌الدین اکرامی، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار تاجیک در دسترس مخاطبان قرار گرفته است که دو کتاب بازداشت مهاجر و پاداش جایزه کتاب سال تاجیکستان را در سال‌‎های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به دست آورده‌اند.

آثار اکرامی تاکنون به زبان‌‎های روسی و ازبکی ترجمه شده‌اند. وی همچنین ده نمایشنامه، از جمله «همسر پلیس»، «روزنامه‌نگار»، «شاه مات‌باز»، «زن از یاد رفته»، «ملکه مرگا»، «باغبان» و نمونه‌‎هایی از آثار ادیبان روسی و ازبکی و ترکی را به زبان تاجیکی فارسی ترجمه و منتشر کرده است.

سراج‌الدّین اکرامی متولد سال ۱۹۶۴ اهل تاجیکستان است.

انتشارات آرون اخیراً مجموعه داستان «برف خون‌آلود» را در ۱۵۲ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها