یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
«جامعه‌شناسی اقتصادی؛ مجموعه مقالات ریچارد سوئدبرگ» منتشر شد

کتاب «جامعه‌شناسی اقتصادی؛ مجموعه مقالات ریچارد سوئدبرگ» دومین اثر از مجموعه مطالعات جانب غربی در پاییز ۱۴۰۲ از انتشارات بزنگاه به چاپ رسیده است.

‌خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «جامعه‌شناسی اقتصادی؛ مجموعه مقالات ریچارد سوئدبرگ» دومین اثر از مجموعه مطالعات جانب غربی است که همراه با مقدمه درخوری از نویسنده در پاییز ۱۴۰۲ از انتشارات بزنگاه به چاپ رسیده است. این کتاب در ۲۷۱ صفحه و به بهای ۲۴۰ هزار تومان، مقالاتی را در حوزه مطالعات جامعه‌شناسی اقتصادی از یکی از صاحب‌نظرترین اندیشمندان در این حیطه؛ ریچارد سوئدبرگ دربر دارد.

نظر به این‌که در عصر حاضر جامعه‌شناسی اقتصادی به نوبه خود از مهم‌ترین شاخه‌های علم جامعه‌شناسی به شمار می‌رود و با متفکران و منتقدان تراز اولی در جهان شناخته می‌شوند که رفته رفته بر جایگاه و ارزش این علم افزوده‌اند و همچنین با توجه به این‌که جامعه‌شناسی اقتصادی در دنیای فارسی‌زبان چندان مورد مداقه قرار نگرفته است، کتاب پیش‌رو را می‌توان به عنوان اثر فاخری هم در جامعۀ دانشگاهی و هم در میان علاقمندان به مباحث اقتصادی با رویکرد جامعه‌شناختی عرضه و معرفی کرد.

نشر بزنگاه، پروفسور ریچارد سوئدبرگ را به عنوان یکی از شاخص‌ترین جامعه‌شناسانی که در حوزه جامعه‌شناسی اقتصادی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، برگزید تا به قلم شیوای ایشان و با ترجمۀ دوستان ارجمند آقایان محمد میلانی و عبداله دولت‌آبادی و خانم مریم نوتاش به طرح مباحثی پیرامون جامعه‌شناسی اقتصادی از اندیشمندان به نام این حوزه همچون توکویل، وبر و بوردیو بپردازد و ضمناً در پایان کتاب واژگان و مفاهیم کلیدی هر یک از این مقالات عنوان کند. به‌گونه‌ای که مخاطب و پژوهشگر فارسی‌زبان بتواند نهایت آگاهی را در این خصوص کسب کند.

بی‌تردید این کتاب منبع اثربخشی برای دانشجویان رشته جامعه‌شناسی به ویژه جامعه‌شناسی اقتصادی است که این گرایش را به عنوان هدفی تحصیلی یا پژوهشی برگزیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها