شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
گره‌گشایی از امور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر اولویت وزارت ارشاد است

زنجان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گره‌گشایی از امور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر اولویت وزارت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر شنبه در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری ایجرود با گرامیداشت شهدای غزه گفت: از سال ۱۹۱۷ تا همین ساعت تاریخ صهیونیست‌ها یک کارنامه پر از خشونت و درنده خویی بوده است. آنچه اتفاق افتاد فوران خشم ملت فلسطین است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود از مردمی که بیش از یک قرن تحت خشونت، قتل عامل و جنایت هستند توقع چنین کاری را نداشت. مردم فلسطین از حق خود دفاع کردند. بیش از ۱۰ هزار کودک تاکنون در فلسطین به شهادت رسیده است و چنین جنایت هولناکی در تاریخ رخ نداده است شاید بشود آن را با جنایت فرعون مقایسه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کرمان نیز چنین اتفاقی رخ داد و ما را داغدار کرد؛ ذات جریان ضد مقاومت است که برای وقاحت خود هیچ مرزی نمی‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه این اتفاقات جامعه ما را منسجم‌تر می‌کند، افزود: ما در طول تاریخ ۱۷ هزار شهید ترور داریم که شهادت آنها موجب همدلی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه آزاد و افراد با وجدان در کنار مردم فلسطین هستند. ما در کنار خانواده افراد داغدار غزه و خبرنگاران هستیم.

مشکلات مربوط به بحث فرهنگی در اولویت است

وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به بحث فرهنگی در اولویت خواهد بود، گفت: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی نزدیک به صفر بود و اگر این آهنگ رشد در دهه قبل این رشد متوازن بود امروز این‌مشکلات را نداشتیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز در حوزه‌های مختلف اقدامات متعددی صورت گرفته است، گفت: بنای دولت این است که مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد: برنامه دولت حمایت از همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و گره گشایی در این حوزه است.

لزوم تبدیل سالن مجتمع فرهنگی و هنری ایجرود به سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت مجتمع فرهنگی و هنری ایجرود گفت: تبدیل سالن این مجتمع به سینما باید مهیا شود.

وی افزود: دستورهای لازم به معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد به منظور تبدیل این سالن به سینما به منظور بهره‌مندی مردم این شهرستان داده می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: دست‌کم باید در مدت یک‌ماه نسبت به نصب پرده سینمایی و سامانه صوت مورد نیاز اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط